22 December 2015, 18:35
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 December 2015, 18:43 door Dopski.)
Wat betreft rechtop of schuin:
Binnenscherm aanpassen lijkt nog best wel mee te vallen. al wordt er wel een dragend stuk verwijderd:
![[Afbeelding: 2015-06-27%2015.33.52_zpsnyopxra7.jpg]](http://i26.photobucket.com/albums/c102/VolvoB230/2015-06-27%2015.33.52_zpsnyopxra7.jpg)
en
![[Afbeelding: 2015-06-29%2014.27.37_zpsizx0tscl.jpg]](http://i26.photobucket.com/albums/c102/VolvoB230/2015-06-29%2014.27.37_zpsizx0tscl.jpg)
Aan de andere kant zit je met de rembekrachtiger.
![[Afbeelding: IMG_2578_zps03af592b.jpg]](http://i26.photobucket.com/albums/c102/VolvoB230/Volvo%20142%20B230%20Turbo/IMG_2578_zps03af592b.jpg)
Ik zou er denk ik voor kiezen om met een 90graden bochtje gelijk naar beneden te gaan, maar misschien lukt dat niet ivm de stuurstangen.
Als je dat blok van marktplaats koopt heb je trouwens ook nog een verdeler voor voorop het blok nodig en ook de hulpas (beide makkelijk aan te komen en makkelijk te wisselen). Het blok heeft nu namelijk nog de ontsteking achterop de kop, dat past niet in het schutbord van een 240 of 140. Ook een dopje voor in de kop heb je nodig dan.
Ik heb weleens in een 142 met B230FT gereden met een gat daarin gezaagd en dat is echt een herrie van jewelste (de kachelfan moest daarvoor ook wijken). Dat ding ging trouwens als een raket (veel vermogen weinig gewicht), was ook een mat rode trouwens.
Binnenscherm aanpassen lijkt nog best wel mee te vallen. al wordt er wel een dragend stuk verwijderd:
![[Afbeelding: 2015-06-27%2015.33.52_zpsnyopxra7.jpg]](http://i26.photobucket.com/albums/c102/VolvoB230/2015-06-27%2015.33.52_zpsnyopxra7.jpg)
en
![[Afbeelding: 2015-06-29%2014.27.37_zpsizx0tscl.jpg]](http://i26.photobucket.com/albums/c102/VolvoB230/2015-06-29%2014.27.37_zpsizx0tscl.jpg)
Aan de andere kant zit je met de rembekrachtiger.
![[Afbeelding: IMG_2578_zps03af592b.jpg]](http://i26.photobucket.com/albums/c102/VolvoB230/Volvo%20142%20B230%20Turbo/IMG_2578_zps03af592b.jpg)
Ik zou er denk ik voor kiezen om met een 90graden bochtje gelijk naar beneden te gaan, maar misschien lukt dat niet ivm de stuurstangen.
Als je dat blok van marktplaats koopt heb je trouwens ook nog een verdeler voor voorop het blok nodig en ook de hulpas (beide makkelijk aan te komen en makkelijk te wisselen). Het blok heeft nu namelijk nog de ontsteking achterop de kop, dat past niet in het schutbord van een 240 of 140. Ook een dopje voor in de kop heb je nodig dan.
Ik heb weleens in een 142 met B230FT gereden met een gat daarin gezaagd en dat is echt een herrie van jewelste (de kachelfan moest daarvoor ook wijken). Dat ding ging trouwens als een raket (veel vermogen weinig gewicht), was ook een mat rode trouwens.