22 December 2015, 21:09
Ik had vanmorgen een hele post getypt en ik vroeg me al af waarom er nog geen replies waren, maar blijkbaar heb ik iets verprutst met het opslaan.
Nog een keer opnieuw:
Ik heb een tijdje niet (veel) gedaan aan de volvo omdat ik goed ziek geweest ben en druk met andere dingen, maar gisteren ben ik weer vol goede moed begonnen. Ik dacht; ik ga lekker lassen. Blijkt mijn gas op te zijn
dus op zoek naar een nieuw wegwerp gasflesje. Naar de stad, maar nergens gevonden. Dus online... oeh, 25 euro voor 2 liter (15 mins lassen) is wel erg duur... kan ik dan niet beter een fatsoenlijk apparaat met een eigendomsfles kopen?
En dezelfde avond stond ik in Nijmegen een joekel van een lasapparaat in de Mini te lepelen:
![[Afbeelding: 882c85986f849dfce8c365c0d5efbdc4_view.jpg]](http://b0.img.mobypicture.com/882c85986f849dfce8c365c0d5efbdc4_view.jpg)
Eenmaal thuis uitgeladen en aangesloten:
![[Afbeelding: 0a4488ac99fcad6e13f66d1c30a3567c_view.jpg]](http://b2.img.mobypicture.com/0a4488ac99fcad6e13f66d1c30a3567c_view.jpg)
30-190a vermogen, fijne grote toorts, extra instellingen, alles digitaal. Alleen de 0,8mm draad vind ik nog aan de dikke kant. Ik denk dat ik daar toch 0,6mm in ga zetten. En het apparaat is een beetje fors en het slangpakket een beetje kort, dus dat word practisch gezien nog een dingetje, maar daar kom ik wel uit.
Voordat ik dat ding op kon halen ben ik grotendeels van de dag bezig geweest met het demonteren van de donor auto. Hier heb ik een stuk plaat uit gesneden waar het scharnier van de motorkap aan vast komt. Deze is an sich nog goed, op een plekje na wat ik nu eerst ga fixen voor ik dit stuk in de auto las.
![[Afbeelding: 65602ac78ad3d3935da7d00f78ea635e_view.jpg]](http://b1.img.mobypicture.com/65602ac78ad3d3935da7d00f78ea635e_view.jpg)
![[Afbeelding: 201d5d2097b59e316d18d9fa12aba05e_view.jpg]](http://b0.img.mobypicture.com/201d5d2097b59e316d18d9fa12aba05e_view.jpg)
Voelt wel een beetje onzinnig om eerst hier een stuk van te repareren om het daarna weer voor de helft weg te slijpen als ik dat ding in de auto ga lassen, maar da's toch wel de makkelijkste manier van werken. Op de werkbank is altijd fijner dan op de auto.
Nog een keer opnieuw:
Ik heb een tijdje niet (veel) gedaan aan de volvo omdat ik goed ziek geweest ben en druk met andere dingen, maar gisteren ben ik weer vol goede moed begonnen. Ik dacht; ik ga lekker lassen. Blijkt mijn gas op te zijn
dus op zoek naar een nieuw wegwerp gasflesje. Naar de stad, maar nergens gevonden. Dus online... oeh, 25 euro voor 2 liter (15 mins lassen) is wel erg duur... kan ik dan niet beter een fatsoenlijk apparaat met een eigendomsfles kopen?En dezelfde avond stond ik in Nijmegen een joekel van een lasapparaat in de Mini te lepelen:
![[Afbeelding: 882c85986f849dfce8c365c0d5efbdc4_view.jpg]](http://b0.img.mobypicture.com/882c85986f849dfce8c365c0d5efbdc4_view.jpg)
Eenmaal thuis uitgeladen en aangesloten:
![[Afbeelding: 0a4488ac99fcad6e13f66d1c30a3567c_view.jpg]](http://b2.img.mobypicture.com/0a4488ac99fcad6e13f66d1c30a3567c_view.jpg)
30-190a vermogen, fijne grote toorts, extra instellingen, alles digitaal. Alleen de 0,8mm draad vind ik nog aan de dikke kant. Ik denk dat ik daar toch 0,6mm in ga zetten. En het apparaat is een beetje fors en het slangpakket een beetje kort, dus dat word practisch gezien nog een dingetje, maar daar kom ik wel uit.
Voordat ik dat ding op kon halen ben ik grotendeels van de dag bezig geweest met het demonteren van de donor auto. Hier heb ik een stuk plaat uit gesneden waar het scharnier van de motorkap aan vast komt. Deze is an sich nog goed, op een plekje na wat ik nu eerst ga fixen voor ik dit stuk in de auto las.
![[Afbeelding: 65602ac78ad3d3935da7d00f78ea635e_view.jpg]](http://b1.img.mobypicture.com/65602ac78ad3d3935da7d00f78ea635e_view.jpg)
![[Afbeelding: 201d5d2097b59e316d18d9fa12aba05e_view.jpg]](http://b0.img.mobypicture.com/201d5d2097b59e316d18d9fa12aba05e_view.jpg)
Voelt wel een beetje onzinnig om eerst hier een stuk van te repareren om het daarna weer voor de helft weg te slijpen als ik dat ding in de auto ga lassen, maar da's toch wel de makkelijkste manier van werken. Op de werkbank is altijd fijner dan op de auto.

