9 February 2016, 12:22
Wat bedoel je precies? Die knik aan het eind van die boog?
Die is inderdaad een niet zo strak, maar heb ik meer toegevoegd als oefening. Waarschijnlijk ga ik de wielkuip in drie delen fixen: als eerste het deel wat je links op de een-na-laatste foto ziet, het eind van de dorpel. Daarna de boog die ik geklopt heb ik de MDF mal en als dat allemaal gelukt is doe ik hetzelfde voor de achterkant kant van de wielboog (maar daarvoor moet ik eerst de reservewielbak op z'n plek hebben zitten).
Da's misschien iets vervelender met lassen en kost wat meer tijd, maar door het in stukken te doen verlies je niet de "vorm" van het geheel. Op eerdere plekken (zoals de reservewielbak) ben ik in het begin te enthausiast geweest met het wegslijpen van rotte delen waardoor ik nu niet goed meer zie hoe alles zit/zat. Veel moeilijker om de nieuwe delen pas te maken. Ik heb inmiddels geleerd dat je het wegslijpen van rotte delen pas als állerlaatste moet doen. Liefst in dezelfde "ronde" dat je ook het nieuwe deel in gaat lassen.
Die is inderdaad een niet zo strak, maar heb ik meer toegevoegd als oefening. Waarschijnlijk ga ik de wielkuip in drie delen fixen: als eerste het deel wat je links op de een-na-laatste foto ziet, het eind van de dorpel. Daarna de boog die ik geklopt heb ik de MDF mal en als dat allemaal gelukt is doe ik hetzelfde voor de achterkant kant van de wielboog (maar daarvoor moet ik eerst de reservewielbak op z'n plek hebben zitten).
Da's misschien iets vervelender met lassen en kost wat meer tijd, maar door het in stukken te doen verlies je niet de "vorm" van het geheel. Op eerdere plekken (zoals de reservewielbak) ben ik in het begin te enthausiast geweest met het wegslijpen van rotte delen waardoor ik nu niet goed meer zie hoe alles zit/zat. Veel moeilijker om de nieuwe delen pas te maken. Ik heb inmiddels geleerd dat je het wegslijpen van rotte delen pas als állerlaatste moet doen. Liefst in dezelfde "ronde" dat je ook het nieuwe deel in gaat lassen.

