12 February 2016, 12:23
Gezien de constructie zou ik eigenlijk verwachten dat de energie van de bovenkant van de schokbreker (vlak bij de blauwe vlakken, aan de binnenkant van de wielkuip) door het kruis in de originele plaat gedistribueerd over de achterkant van de auto.
Maar nu ik er zelf ook wat langer over nagedacht heb denk ik ook dat ik die plaat (en misschien de hoedenplank) gewoon weg ga slijpen en alleen die buis ga monteren. Daarvoor heb ik een 48mm stalen buis (3mm dik) besteld. Beetje overkill, maar beter te veel dan te weinig.
Zo ongeveer:
![[Afbeelding: daf1f5e2ea541947928f15ec5a96100b_view.jpg]](http://b2.img.mobypicture.com/daf1f5e2ea541947928f15ec5a96100b_view.jpg)
Later kan ik een (dunne) vlakke plaat monteren op een aantal brackets op de overgebleven montagepunten, zodat ik een vuurschot heb tussen de cabine en de kofferbak waar de benzinetank, swirltank, externe brandstofpomp, brandstoffilters en -leidingen zitten. En mocht ik voor de "sleeper" look gaan, dan kan ik altijd nog de hoedenplank ónder die gordelbalk monteren en de achterbank tegen dat vuurschot monteren.
Maar nu ik er zelf ook wat langer over nagedacht heb denk ik ook dat ik die plaat (en misschien de hoedenplank) gewoon weg ga slijpen en alleen die buis ga monteren. Daarvoor heb ik een 48mm stalen buis (3mm dik) besteld. Beetje overkill, maar beter te veel dan te weinig.
Zo ongeveer:
![[Afbeelding: daf1f5e2ea541947928f15ec5a96100b_view.jpg]](http://b2.img.mobypicture.com/daf1f5e2ea541947928f15ec5a96100b_view.jpg)
Later kan ik een (dunne) vlakke plaat monteren op een aantal brackets op de overgebleven montagepunten, zodat ik een vuurschot heb tussen de cabine en de kofferbak waar de benzinetank, swirltank, externe brandstofpomp, brandstoffilters en -leidingen zitten. En mocht ik voor de "sleeper" look gaan, dan kan ik altijd nog de hoedenplank ónder die gordelbalk monteren en de achterbank tegen dat vuurschot monteren.

