2 March 2016, 14:46
De F250 had er niet veel moeite mee, enige was de iets langere remweg. Die is normaal al niet te best. Dat is ook nog iets om naar te kijken of ik daar iets aan kan doen. Een F350 was te veel van het goede voor privà gebruik. ;-)
In eerste instantie dacht ik ook dat de slechte plek in de bodemplaat door een lekkende kachel kwam tot ik de auto aan het wassen was en bij toeval water via de linker hoek onder bij de voorruit via het rubber naar binnen zag gaan en vervolgens druppels via zekeringen naar beneden zag lopen.
Met betrekking tot kachel verdenk ik de warmtewisselaar die als er een lekkage is, waarschijnlijk via de afvoer van kachelhuis op de versnellingsbak drupt. Kan me herinneren van mijn vorige 240 dat er een afvoer slangetje onderin zit.
Hopelijk heb ik komend weekend tijd om eens rustig naar de kachel te kijken.
Ook ben ik er achter gekomen dat het lastig is om de juiste accu te vinden. Het model dat nodig is met aan beide zijden richels om de accu vast te zetten voor de 240 worden niet meer gemaakt hier. In ieder geval niet de ene waarbij de plus en min polen nog goed zitten. Bij de gangbare automaterialen winkels zijn ze niet te bestellen. Hopelijk trekt de huidige accu het deze zomer, en dan volgende winter de huidige accu kabels vervangen door langere zodat ik een ander model erin kan zetten.
In eerste instantie dacht ik ook dat de slechte plek in de bodemplaat door een lekkende kachel kwam tot ik de auto aan het wassen was en bij toeval water via de linker hoek onder bij de voorruit via het rubber naar binnen zag gaan en vervolgens druppels via zekeringen naar beneden zag lopen.
Met betrekking tot kachel verdenk ik de warmtewisselaar die als er een lekkage is, waarschijnlijk via de afvoer van kachelhuis op de versnellingsbak drupt. Kan me herinneren van mijn vorige 240 dat er een afvoer slangetje onderin zit.
Hopelijk heb ik komend weekend tijd om eens rustig naar de kachel te kijken.
Ook ben ik er achter gekomen dat het lastig is om de juiste accu te vinden. Het model dat nodig is met aan beide zijden richels om de accu vast te zetten voor de 240 worden niet meer gemaakt hier. In ieder geval niet de ene waarbij de plus en min polen nog goed zitten. Bij de gangbare automaterialen winkels zijn ze niet te bestellen. Hopelijk trekt de huidige accu het deze zomer, en dan volgende winter de huidige accu kabels vervangen door langere zodat ik een ander model erin kan zetten.

