Kijk eens naar de 'neus' vd fan, daar zit een grote krul. Dit is een bimetalen temperatuurgevoelige veer, die een klep middenin de unit bedient. Naarmate de klep meer open gaat, heb je meer aandrijving van de fanbladen. Je zou dus de bimetalen veer en de klep eens kunnen testen, verwarmen boven het gasfornuis en kijken of-ie verdraait. Vervolgens zou je de veer los kunnen maken, een slag richting de 'open' kant verdraaien en weer vastzetten, dan is de klep altijd open en je fan altijd aan.
Hoe het wertk: http://neuralfibre.com/paul/4wd/tuning-a...fan-clutch
Je kan ook de vaste 5 bladige gele fan erop zetten, die vreet wellicht net wat minder pk maar blaast ook gezellig.
Hoe het wertk: http://neuralfibre.com/paul/4wd/tuning-a...fan-clutch
Je kan ook de vaste 5 bladige gele fan erop zetten, die vreet wellicht net wat minder pk maar blaast ook gezellig.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969