Willy heeft een tunnel van een 940 genomen, omdat zijn 240 tunnel gebruikt gaat worden in z'n amazon.
Een 240 tunnel is eenvoudiger pas te maken in een 140 dan een 940 tunnel.
Ik heb een m90 onder mijn 242 gebouwd, maar in plaats van de aluminium bevestiging aan de auto te maken (daar is de pen voor, op het uiteinde van de aluminium stang waar de pook in scharniert.) heb ik een steun gemaakt vanaf de bovenste 2 bakbouten naar onderen.
Voor mijn 245 wil ik het anders gaan doen:
- Het gat in de tunnel wil ik dichtmaken
- Een universele shifter pakken met een bol-scharnier werkt(net als een 240) maar dat de bol(en dus het scharnierpunt) hoger komt. waardoor je dus een kortere slag krijgt
zoiets:
![[Afbeelding: Racing-font-b-Short-b-font-Throw-Shifter...nt-For.jpg]](http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1P9UpLpXXXXXfXVXXq6xXFXXXy/Racing-font-b-Short-b-font-Throw-Shifter-Kit-Quick-font-b-Shift-b-font-For.jpg)
Alleen dan met de juiste vork onderaan zodat hij direct op de m90 past. Dan moet ik bij een bakwissel enkel de schakelstang loshalen (en kan ik dat hele aluminium gedeelte weglaten). Is in de krappe tunnel van een 240 wel net zo fijn.
Deze lijkt beter:
![[Afbeelding: 0198693cbbadf93a13414846eeec5d17?AccessK...oworigin=1]](http://nebula.wsimg.com/0198693cbbadf93a13414846eeec5d17?AccessKeyId=1BBF00D68021A1E06F00&disposition=0&alloworigin=1)
Een 240 tunnel is eenvoudiger pas te maken in een 140 dan een 940 tunnel.
Ik heb een m90 onder mijn 242 gebouwd, maar in plaats van de aluminium bevestiging aan de auto te maken (daar is de pen voor, op het uiteinde van de aluminium stang waar de pook in scharniert.) heb ik een steun gemaakt vanaf de bovenste 2 bakbouten naar onderen.
Voor mijn 245 wil ik het anders gaan doen:
- Het gat in de tunnel wil ik dichtmaken
- Een universele shifter pakken met een bol-scharnier werkt(net als een 240) maar dat de bol(en dus het scharnierpunt) hoger komt. waardoor je dus een kortere slag krijgt
zoiets:
![[Afbeelding: Racing-font-b-Short-b-font-Throw-Shifter...nt-For.jpg]](http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1P9UpLpXXXXXfXVXXq6xXFXXXy/Racing-font-b-Short-b-font-Throw-Shifter-Kit-Quick-font-b-Shift-b-font-For.jpg)
Alleen dan met de juiste vork onderaan zodat hij direct op de m90 past. Dan moet ik bij een bakwissel enkel de schakelstang loshalen (en kan ik dat hele aluminium gedeelte weglaten). Is in de krappe tunnel van een 240 wel net zo fijn.
Deze lijkt beter:
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo

