5 April 2016, 13:34
Heb vandaag een uitgebreide test gedaan. Eerde info klopt toch niet helemaal.
In vrij met of zonder ingetrapte koppeling geen geratel.
De snelheid van het geratel word hoger naarmate ik in een hogere versnelling rij .
Bij 2500rpm in de 1 is de ratel langzaam en word sneller met het toerental. Als ik naar 2 ga is het geratel veel sneller bij 2500rpm als in zijn 1. In 3 nog sneller en in 4 nog sneller bij het zelfde toerental. De snelheid van de ratel gaat wel mee met het toerental. In 5 is de ratel weg. Ook in de achteruit is het geluid weg. En bij ingetrapte koppeling is het weg.
Ik zit nu toch ook te denken aan de wisselbak omdat de snelheid van de ratel gekoppeld is aan de hoogte van de versnelling. Het kunnen ook niet de aandrijfassen zijn omdat met opschakelen de ratel ineens veel sneller gaat in verhouding tot de snelheid van de wielen.
Is het nog te volgen? Het is een echt zoekplaatje. Volgens mij is de wisselbak aan het kapot lopen. Ik kan ook de radio wat harder zetten, ha,ha.
Verder merk je er helemaal niets van.
In vrij met of zonder ingetrapte koppeling geen geratel.
De snelheid van het geratel word hoger naarmate ik in een hogere versnelling rij .
Bij 2500rpm in de 1 is de ratel langzaam en word sneller met het toerental. Als ik naar 2 ga is het geratel veel sneller bij 2500rpm als in zijn 1. In 3 nog sneller en in 4 nog sneller bij het zelfde toerental. De snelheid van de ratel gaat wel mee met het toerental. In 5 is de ratel weg. Ook in de achteruit is het geluid weg. En bij ingetrapte koppeling is het weg.
Ik zit nu toch ook te denken aan de wisselbak omdat de snelheid van de ratel gekoppeld is aan de hoogte van de versnelling. Het kunnen ook niet de aandrijfassen zijn omdat met opschakelen de ratel ineens veel sneller gaat in verhouding tot de snelheid van de wielen.
Is het nog te volgen? Het is een echt zoekplaatje. Volgens mij is de wisselbak aan het kapot lopen. Ik kan ook de radio wat harder zetten, ha,ha.
Verder merk je er helemaal niets van.