6 April 2016, 14:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 April 2016, 14:49 door Barracuda_82.)
Huh? Ik zou zweren dat ik gisteren hier een update had gepost... maar goed, nog een herkansing...
Met wat passen en meten en meten en meten de motorbok afgemaakt:
![[Afbeelding: 34f053c318256dbb4354606c41da6907_view.jpg]](http://b0.img.mobypicture.com/34f053c318256dbb4354606c41da6907_view.jpg)
De motor hangt er mooi recht in:
![[Afbeelding: 38fc02e2552e48056de5918fe3aaaff6_view.jpg]](http://b0.img.mobypicture.com/38fc02e2552e48056de5918fe3aaaff6_view.jpg)
Daarna ook even het goede spruitstuk en de grote turbo gepast. Ik ben benieuwd of dit allemaal gaat passen met het blok in de schuine positie..
![[Afbeelding: 2969867cca80841f3faaeb33071eb89b_view.jpg]](http://b1.img.mobypicture.com/2969867cca80841f3faaeb33071eb89b_view.jpg)
Eigenlijk ben ik niet zo blij met de positie van de turbo. Dat heeft me aan het denken gezet. Waarom niet het originele spruitstuk gebruiken? Met twee T3 flensen, een bochtje en een aftakking voor een EWG kan ie op deze positie komen. De inlaatkant moet dan wel gedraaid worden, maar komt zo wat beter uit:
![[Afbeelding: c15d10fe2ae05be1374143eee928b98a_view.jpg]](http://b1.img.mobypicture.com/c15d10fe2ae05be1374143eee928b98a_view.jpg)
![[Afbeelding: 6cbe24c0566ae6bfd1cd7730d30e2083_view.jpg]](http://b0.img.mobypicture.com/6cbe24c0566ae6bfd1cd7730d30e2083_view.jpg)
Enige nadeel is dat het iets krapper word om de EWG kwijt te kunnen. Voordeel is een compactere setup en bovenal: geen chinatown spruitstuk wat steeds scheurt...
Daarnaast heb ik vandaag ook de dynamo en de stuurpomp gedemonteerd. De stuurpomp hoeft niet terug te komen en voor de dynamo ga ik zelf een steun maken van 2mm plaat. Al is het maar om de originele joekel te kunnen dumpen. Dit doe ik als allerlaatste, nadat het blok in de auto hangt en de buizen voor de turbo en intercooler zijn gemaakt. Dan zie ik wel of ie links of rechts op het blok moet komen en hoe hoog.
Voor nu ga ik me even verdiepen in de aanpassing van het subframe... Ik vraag me af of die gasten van General Leif nog extra verstevigingen aangebracht hebben in het frame voordat ze die plaat er in gelast hebben:
![[Afbeelding: 10458925_837940726283135_305873488722668...e=57B9D6AA]](https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/10458925_837940726283135_3058734887226685485_n.jpg?oh=d723ea1b842559a42cd3ccc6587de5a4&oe=57B9D6AA)
En daarnaast is dit de enige foto die ik kan vinden waarbij de aanpassing redelijk zichtbaar is. Ik vraag me ook af of de plaat er vlak op ligt. Misschien loopt ie wel schuin naar achter af om het blok meer ruimte te geven bij het plaatsen.
Met wat passen en meten en meten en meten de motorbok afgemaakt:
![[Afbeelding: 34f053c318256dbb4354606c41da6907_view.jpg]](http://b0.img.mobypicture.com/34f053c318256dbb4354606c41da6907_view.jpg)
De motor hangt er mooi recht in:
![[Afbeelding: 38fc02e2552e48056de5918fe3aaaff6_view.jpg]](http://b0.img.mobypicture.com/38fc02e2552e48056de5918fe3aaaff6_view.jpg)
Daarna ook even het goede spruitstuk en de grote turbo gepast. Ik ben benieuwd of dit allemaal gaat passen met het blok in de schuine positie..
![[Afbeelding: 2969867cca80841f3faaeb33071eb89b_view.jpg]](http://b1.img.mobypicture.com/2969867cca80841f3faaeb33071eb89b_view.jpg)
Eigenlijk ben ik niet zo blij met de positie van de turbo. Dat heeft me aan het denken gezet. Waarom niet het originele spruitstuk gebruiken? Met twee T3 flensen, een bochtje en een aftakking voor een EWG kan ie op deze positie komen. De inlaatkant moet dan wel gedraaid worden, maar komt zo wat beter uit:
![[Afbeelding: c15d10fe2ae05be1374143eee928b98a_view.jpg]](http://b1.img.mobypicture.com/c15d10fe2ae05be1374143eee928b98a_view.jpg)
![[Afbeelding: 6cbe24c0566ae6bfd1cd7730d30e2083_view.jpg]](http://b0.img.mobypicture.com/6cbe24c0566ae6bfd1cd7730d30e2083_view.jpg)
Enige nadeel is dat het iets krapper word om de EWG kwijt te kunnen. Voordeel is een compactere setup en bovenal: geen chinatown spruitstuk wat steeds scheurt...
Daarnaast heb ik vandaag ook de dynamo en de stuurpomp gedemonteerd. De stuurpomp hoeft niet terug te komen en voor de dynamo ga ik zelf een steun maken van 2mm plaat. Al is het maar om de originele joekel te kunnen dumpen. Dit doe ik als allerlaatste, nadat het blok in de auto hangt en de buizen voor de turbo en intercooler zijn gemaakt. Dan zie ik wel of ie links of rechts op het blok moet komen en hoe hoog.
Voor nu ga ik me even verdiepen in de aanpassing van het subframe... Ik vraag me af of die gasten van General Leif nog extra verstevigingen aangebracht hebben in het frame voordat ze die plaat er in gelast hebben:
![[Afbeelding: 10458925_837940726283135_305873488722668...e=57B9D6AA]](https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/10458925_837940726283135_3058734887226685485_n.jpg?oh=d723ea1b842559a42cd3ccc6587de5a4&oe=57B9D6AA)
En daarnaast is dit de enige foto die ik kan vinden waarbij de aanpassing redelijk zichtbaar is. Ik vraag me ook af of de plaat er vlak op ligt. Misschien loopt ie wel schuin naar achter af om het blok meer ruimte te geven bij het plaatsen.

