13 April 2016, 21:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 April 2016, 22:03 door Stephan_244.)
EDIT: Op de ÃÃn of andere manier is de openingspost verwijderd
De auto waar het over gaat:
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/Ihi2uTRx8sWg/720.jpg)
Bedankt voor het mailadres Marc, ik ga zeker even contact opnemen met deze fredrik.
Afgelopen week heb ik een 531 cilinderkop met VX3 as opgehaald bij Arjen. Zoals ik in mijn openingspost aangegeven heb wil ik een motorblok naast de Volvo opbouwen rond de 250-300 pk en deze installeren wanneer hij helemaal compleet is.
Nu zag ik vandaag een B200FT motor compleet met startmotor, dynamo, turbo, intercooler, injectiesysteem etc etc. Dit blok is afkomstig uit een 940 Turbo. Nu vroeg ik mij een aantal zaken af:
Is een 531 kop (mits deze voorzien is van natrium gevulde kleppen voor de hetere turbo uitlaatgassen) geschikt voor een B200FT? Ik begrijp dat de cilinder 'gemushroomd' wordt en ik hoor verschillende berichten. De ÃÃn zegt dat het niet kan, volgens de ander is het geen probleem. Ik zou dit graag zeker willen weten :biggrin: en hoe houdt een VX3 zich in een Turbo blok met naar verhouding minder koppel?
En: is een B200FT een geschikte basis om uit te bouwen tot 250-300 pk? Of krijg ik dan (met de standaard drijfstangen) problemen? Ik wil de motor sowieso een complete revisie geven dus zaken als dikkere drijfstangen staan op de optielijst.
Vriendelijke groeten,
Stephan
De auto waar het over gaat:
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/Ihi2uTRx8sWg/720.jpg)
Bedankt voor het mailadres Marc, ik ga zeker even contact opnemen met deze fredrik.
Afgelopen week heb ik een 531 cilinderkop met VX3 as opgehaald bij Arjen. Zoals ik in mijn openingspost aangegeven heb wil ik een motorblok naast de Volvo opbouwen rond de 250-300 pk en deze installeren wanneer hij helemaal compleet is.
Nu zag ik vandaag een B200FT motor compleet met startmotor, dynamo, turbo, intercooler, injectiesysteem etc etc. Dit blok is afkomstig uit een 940 Turbo. Nu vroeg ik mij een aantal zaken af:
Is een 531 kop (mits deze voorzien is van natrium gevulde kleppen voor de hetere turbo uitlaatgassen) geschikt voor een B200FT? Ik begrijp dat de cilinder 'gemushroomd' wordt en ik hoor verschillende berichten. De ÃÃn zegt dat het niet kan, volgens de ander is het geen probleem. Ik zou dit graag zeker willen weten :biggrin: en hoe houdt een VX3 zich in een Turbo blok met naar verhouding minder koppel?
En: is een B200FT een geschikte basis om uit te bouwen tot 250-300 pk? Of krijg ik dan (met de standaard drijfstangen) problemen? Ik wil de motor sowieso een complete revisie geven dus zaken als dikkere drijfstangen staan op de optielijst.
Vriendelijke groeten,
Stephan

