10 May 2016, 21:40
Great minds think alike 
Boven de motorruimte komt een iets ander systeem. Daar komen L-profielen van een meter waarop een balk ligt (zoals bovenstaand idee, alleen dan breder) met een wat bredere voet, zodat deze er niet uit kan vallen. Deze kan ik dan in de breedte schuiven als ie onbelast is. Over de balk komt een simpele loopkat van een stuk koker met wat lagers. Deze zet ik vast op de balk dmv een bout aan de zijkant die ik aan kan draaien. Dan loopt ie niet weg als ik aan het werk ben. Onderaan dit loopkatje komt de kettingtakel te hangen.
Edit: het vervelende is alleen dat die plafondbalk precies bij de motorruimte een beetje (erg) scheef ligt... misschien moet ik eens bedenken om de auto andersom te plaatsen. Dan zit ik sowieso ook dichter bij de werkbank en hoef ik niet steeds om te auto heen te lopen.

Boven de motorruimte komt een iets ander systeem. Daar komen L-profielen van een meter waarop een balk ligt (zoals bovenstaand idee, alleen dan breder) met een wat bredere voet, zodat deze er niet uit kan vallen. Deze kan ik dan in de breedte schuiven als ie onbelast is. Over de balk komt een simpele loopkat van een stuk koker met wat lagers. Deze zet ik vast op de balk dmv een bout aan de zijkant die ik aan kan draaien. Dan loopt ie niet weg als ik aan het werk ben. Onderaan dit loopkatje komt de kettingtakel te hangen.
Edit: het vervelende is alleen dat die plafondbalk precies bij de motorruimte een beetje (erg) scheef ligt... misschien moet ik eens bedenken om de auto andersom te plaatsen. Dan zit ik sowieso ook dichter bij de werkbank en hoef ik niet steeds om te auto heen te lopen.

