19 May 2016, 09:42
Ik denk dat ik de term Ratlook inderdaad beter niet kan gebruiken, want dat is eigenlijk niet wat ik bedoel. Zo'n imperial met kringloopshit op het dak is niet mijn ding. Ik doel inderdaad meer op zo'n ouderwetse service wagen. Het moet dadelijk een beetje ogen als een auto van een bedrijf uit de 70's/80's die ergens in een loods in een hoekje is geduwd en die nu weer rond rijd.
En dat mijn 240 een moderne volvo is... dat ziet echt niemand die geen Volvo liefhebber is. Ik was laatst in Best bij het Volvo treffen en stond met twee leken (mijn vriendin en nog een vrouw) naar alle volvo stations te kijken en wat ik ook probeerde, ze zagen het verschil niet tussen een 145 en een 940. Ja, wel dat de ene ronde koplampen had en de ander niet, maar dat er 30 jaar leeftijdsverschil in zit zien ze niet. Voor een leek zijn alle vierkante volvo's "oude auto's".
Wat jij verder noemt zijn precies de dingen die ik ook al bedacht had... een flathood (maar dan niet zwart maar het liefst zo verkleurd rood mogelijk), oude grill en ronde koplampen van een van de eerste 240's. Dat maakt hem zó veel meer ouderwetser
Dus: verlagen (80mm +), oude voorkant, stalen velgen (misschien verbreed, ligt er aan hoeveel ruimte er is), dakraam/schuifdak, bestickering... klaar. Verder steek ik mijn moeite in het interieur en comfort. Leer van de bestuurdersstoel repareren, parkeersensoren, afstandbediening voor de sloten, fijne radio en speakers, stoelverwarming, etc.
En dat mijn 240 een moderne volvo is... dat ziet echt niemand die geen Volvo liefhebber is. Ik was laatst in Best bij het Volvo treffen en stond met twee leken (mijn vriendin en nog een vrouw) naar alle volvo stations te kijken en wat ik ook probeerde, ze zagen het verschil niet tussen een 145 en een 940. Ja, wel dat de ene ronde koplampen had en de ander niet, maar dat er 30 jaar leeftijdsverschil in zit zien ze niet. Voor een leek zijn alle vierkante volvo's "oude auto's".
Wat jij verder noemt zijn precies de dingen die ik ook al bedacht had... een flathood (maar dan niet zwart maar het liefst zo verkleurd rood mogelijk), oude grill en ronde koplampen van een van de eerste 240's. Dat maakt hem zó veel meer ouderwetser

Dus: verlagen (80mm +), oude voorkant, stalen velgen (misschien verbreed, ligt er aan hoeveel ruimte er is), dakraam/schuifdak, bestickering... klaar. Verder steek ik mijn moeite in het interieur en comfort. Leer van de bestuurdersstoel repareren, parkeersensoren, afstandbediening voor de sloten, fijne radio en speakers, stoelverwarming, etc.

