21 June 2016, 15:56
OKay,
net even gebeld met de Belastingdienst en wat schetst mijn verbazing?
Ik hoef helemaal niet moeilijk te doen met verkoop aan partner en dan later weer terugkopen
Gewoon optie 1 zoals ik al eerder aangaf:
- Verwijder LPG
- Aanbieden RDW t.b.v. omkeuren brandstof
- Verzoek indienen bij belastingdienst om in aanmerking te komen voor de overgangsregeling.
N.b. de laatste regel is volgens de miep aan de telefoon niet eens nodig, ik zou automatisch een 'aanbod' krijgen om gebruik te maken van de oldtimerregeling.
Ga ik daar niet op in dan verval ik gewoon in het reguliere benzinetarief.
Datum van ombouw/melden bij RDW is leidend, dus vanaf die dag mag ik gebruik maken van de regeling. Ik hoef dus niet te wachten tot 1 jan van het volgende kalenderjaar.
Dus, niet schorsen en vanuit schorsing aanmelden voor overgangsregeling, niet verkopen/terugkopen en aanmelden, maar gewoon ombouwen en melden en klaar is kees.
Makkelijker en leuker kunnen ze het niet maken
net even gebeld met de Belastingdienst en wat schetst mijn verbazing?
Ik hoef helemaal niet moeilijk te doen met verkoop aan partner en dan later weer terugkopen
Gewoon optie 1 zoals ik al eerder aangaf:
- Verwijder LPG
- Aanbieden RDW t.b.v. omkeuren brandstof
- Verzoek indienen bij belastingdienst om in aanmerking te komen voor de overgangsregeling.
N.b. de laatste regel is volgens de miep aan de telefoon niet eens nodig, ik zou automatisch een 'aanbod' krijgen om gebruik te maken van de oldtimerregeling.
Ga ik daar niet op in dan verval ik gewoon in het reguliere benzinetarief.
Datum van ombouw/melden bij RDW is leidend, dus vanaf die dag mag ik gebruik maken van de regeling. Ik hoef dus niet te wachten tot 1 jan van het volgende kalenderjaar.
Dus, niet schorsen en vanuit schorsing aanmelden voor overgangsregeling, niet verkopen/terugkopen en aanmelden, maar gewoon ombouwen en melden en klaar is kees.
Makkelijker en leuker kunnen ze het niet maken

![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)