23 June 2016, 00:28
Wijnand schreef:Omdat de motor stationair soms wat onrustig loopt, wil ik de komende tijd het k-jet systeem stapsgewijs nalopen op mankementen. Stap 1 was het vervangen van de motorkabelboom. Elbert Bos heeft 'm gemaakt, Volvo Woudenberg heeft de boom vervangen. En dat was geen dag te vroeg! De oude kabelboom was zo slecht dat het niet de vraag was of de boel in brand zou vliegen maar wanneer. Daarom een tip: heb je een 240 van 80-87 en je wilt 'm nog een tijdje houden, vervang dan die kabelboom!
Volgende stap is het controleren op vacuumlekken en controleren van de injectoren, ben benieuwd wat daar uitkomt.
dat stuk van die kabelboom klopt. Volvo dacht toen der tijd een groene stap te zetten door de isolatie van de kabelboom van materiaal te maken dat biologisch afbreekbaar is. helaas breekt het eerder af dan wij willen... puur uit intresse mag ik vragen wat het kosten om een nieuwe kabelboom te laten maken.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[/URL]

