29 June 2016, 11:26
Hier nog een kleine introductie over wat ik al gedaan heb.
Zelf heb ik een paar maanden terug een 245 turbo uit 1983 gekocht. B21et. Toen ik hem kocht liep de motor wel, maar slecht. Toen ik ermee thuis kwam bleek de motor af te slaan bij stationair. Na wat zoeken zag ik dat de carterontluchtingslang die over het blok loopt door midden was. Deze besteld en de motor bleef lopen bij stationair toerental. Nu de motor loopt kom ik erachter dat hij maar op 3 cilinders loopt. Ondertussen heb ik het blok al een kleine beurt gegeven, olie, bougies/kabels, vacuumslangen, benzinefilter. Het probleem zat in cilinder 4. De injector van cilinder 4 verwisseld met cilinder 3 en nu zat het probleem bij cilinder 3. Het was dus een verstopte injector. Op internet 4 nieuwe injectoren besteld met bijbehorende rubbers erbij. Dit past allemaal mooi en de motor loopt weer iets beter.
De motor loopt alleen nog heel slecht stationair, schokkerig, ik noem het zelf maar op 3,5 cilinder. Alle cilinders doen wel mee maar er zit ergens een hapering. Met de CO verstel schroef heb ik het mengsel wat rijker afgesteld. Hierdoor is het schokken bij stationair al minder geworden. Het brandstofverbruik is nu wel te hoog en hij stinkt naar benzine.
De motor levert wel vermogen en rijdend zijn er eigenlijk geen problemen, op het hoge verbruik na. Het probleem zit echt in het stationair lopen. Verder heb ik nooit problemen met starten, warm of koud maakt niet uit. Onderhand heb ik ook de klepspeling gecheckt en deze is voor alleen kleppen binnen de grenzen.
Ik denk dat ik nu op het punt ben om benzine drukken te gaan meten, alleen heb ik hier niet de spullen voor.
Mijn naam is Bruno, 24 jaar en zit momenteel in het laatste jaar van de zeevaartschool op Terschelling
Zelf heb ik een paar maanden terug een 245 turbo uit 1983 gekocht. B21et. Toen ik hem kocht liep de motor wel, maar slecht. Toen ik ermee thuis kwam bleek de motor af te slaan bij stationair. Na wat zoeken zag ik dat de carterontluchtingslang die over het blok loopt door midden was. Deze besteld en de motor bleef lopen bij stationair toerental. Nu de motor loopt kom ik erachter dat hij maar op 3 cilinders loopt. Ondertussen heb ik het blok al een kleine beurt gegeven, olie, bougies/kabels, vacuumslangen, benzinefilter. Het probleem zat in cilinder 4. De injector van cilinder 4 verwisseld met cilinder 3 en nu zat het probleem bij cilinder 3. Het was dus een verstopte injector. Op internet 4 nieuwe injectoren besteld met bijbehorende rubbers erbij. Dit past allemaal mooi en de motor loopt weer iets beter.
De motor loopt alleen nog heel slecht stationair, schokkerig, ik noem het zelf maar op 3,5 cilinder. Alle cilinders doen wel mee maar er zit ergens een hapering. Met de CO verstel schroef heb ik het mengsel wat rijker afgesteld. Hierdoor is het schokken bij stationair al minder geworden. Het brandstofverbruik is nu wel te hoog en hij stinkt naar benzine.
De motor levert wel vermogen en rijdend zijn er eigenlijk geen problemen, op het hoge verbruik na. Het probleem zit echt in het stationair lopen. Verder heb ik nooit problemen met starten, warm of koud maakt niet uit. Onderhand heb ik ook de klepspeling gecheckt en deze is voor alleen kleppen binnen de grenzen.
Ik denk dat ik nu op het punt ben om benzine drukken te gaan meten, alleen heb ik hier niet de spullen voor.
Mijn naam is Bruno, 24 jaar en zit momenteel in het laatste jaar van de zeevaartschool op Terschelling