6 July 2016, 22:27
Hallo allemaal,
ik rijd nu al een tijdje rond zonder wat aan de cilinderkop te doen. Heb inmiddels mijn motorsteunen vervangen, de steun linksvoor was helemaal afgescheurd dus geen overbodige luxe.
Ik zit nu een beetje met de vraag wat ik met de cilinderkop moet doen.. Ik wil binnenkort op vakantie naar Duitsland (ong 350km) met de auto en ik vraag mij af of het noodzakelijk is dat ik de kop reviseer. Hij tikt namelijk best erg en de klepstelplaatjes die er in zitten zijn al redelijk dun. Is het te vertrouwen om in deze situatie nog zo'n afstand te rijden, of zorg ik op deze manier voor alleen maar meer schade? Ik denk eigenlijk dat laatste, maar wil toch graag wat meer duidelijkheid.
Verder zit ik te twijfelen over wat ik met de motor doe. Ik kan de kop reviseren á 3/400 euro en dan is hij weer helemaal in orde. Ik kan er ook voor kiezen om op zoek te gaan naar een turboblok en deze inbouwen. Ik droom eigenlijk al heel lang van een turbo en dit zou een mooie gelegenheid zijn.
Wat raden jullie aan? Is het zonde om mijn B23E die afgezien van dat tikken nog best goed loopt te vervangen voor een ander blok?
ik rijd nu al een tijdje rond zonder wat aan de cilinderkop te doen. Heb inmiddels mijn motorsteunen vervangen, de steun linksvoor was helemaal afgescheurd dus geen overbodige luxe.
Ik zit nu een beetje met de vraag wat ik met de cilinderkop moet doen.. Ik wil binnenkort op vakantie naar Duitsland (ong 350km) met de auto en ik vraag mij af of het noodzakelijk is dat ik de kop reviseer. Hij tikt namelijk best erg en de klepstelplaatjes die er in zitten zijn al redelijk dun. Is het te vertrouwen om in deze situatie nog zo'n afstand te rijden, of zorg ik op deze manier voor alleen maar meer schade? Ik denk eigenlijk dat laatste, maar wil toch graag wat meer duidelijkheid.
Verder zit ik te twijfelen over wat ik met de motor doe. Ik kan de kop reviseren á 3/400 euro en dan is hij weer helemaal in orde. Ik kan er ook voor kiezen om op zoek te gaan naar een turboblok en deze inbouwen. Ik droom eigenlijk al heel lang van een turbo en dit zou een mooie gelegenheid zijn.
Wat raden jullie aan? Is het zonde om mijn B23E die afgezien van dat tikken nog best goed loopt te vervangen voor een ander blok?

