16 July 2016, 18:24
De scharnieren zijn iets anders uitgevoerd, de grootste verandering is dat de deurvanger in het scharnier verwerkt is. Maar er is niets veranderd aan de buitenste maten of de steek van de bout gaten. 2 jaar geleden heb ik scharnieren van een 240 uit 1990 gebruikt voor de achterdeuren van mijn 144, dit omdat het dan veel makkelijker is de spullen voor de centrale vergrendeling te plaatsen.
Overigens zijn ook de deuren van een 240 uit 1990 nog te gebruiken in een 144, moet je alleen de slotvangers op de auto vervangen voor die uit een van 1990. Bij een van mijn 144's zit ook een achterdeur van een 240, de persoon die dat toen gedaan heeft koos ervoor om het slot in de deur te wijzigen naar een van een 144. Het is dus goed mogelijk zoiets te doen.
Overigens zijn ook de deuren van een 240 uit 1990 nog te gebruiken in een 144, moet je alleen de slotvangers op de auto vervangen voor die uit een van 1990. Bij een van mijn 144's zit ook een achterdeur van een 240, de persoon die dat toen gedaan heeft koos ervoor om het slot in de deur te wijzigen naar een van een 144. Het is dus goed mogelijk zoiets te doen.