2 November 2016, 15:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 November 2016, 09:17 door Grey240Polar.)
Ben net nog ff weggeweest, maar 't is toch maar zo-zo. Als ik direct aanrij gaat het toch een beetje met horten en stoten gepaard, maar een paar 100 m verder en er is geen vuiltje meer aan de lucht...
Het schoonmaken van de stationairklep heeft iig wel geholpen met het niet meer blijven hangen op te hoog stationair toerental.
Ik ga er binnenkort mee op vakantie (overigens niet ver) dus ik ga even geen dingen meer doen waarvan ik weet dat een foutje betekent dat ik niet meer mobiel ben (ja, de 240 is m'n enige auto). De pomp maakt al zo lang als ik de auto rijd (en dat is bijna 100k km) toch al op en af herrie, alleen nu wat vaker, daardoor word ik er niet meteen bang voor dat ie er nu ineens mee zou stoppen. Kan natuurlijk altijd, maar dat risico durf ik wel aan.
Ik vraag me af of het aan het benzinefilter zou kunnen liggen, dat heb ik in 2009 nog vervangen, maar het is wel meer dan 40.000 km geleden. Bij het testen van de benzinedrukregelaar liep er een behoorlijke straal in de opvangbak, dus a) de regelaar dumpt het teveel weer naar behoren terug naar de tank en b) het zag er dus zeker niet naar uit dat de flow van de pomp belemmerd werd.
Vraagje: als de pomp onder de auto versleten is, geldt dat dan niet ook voor de opvoerpomp in de tank of wordt daar minder van gevraagd?
Na de vakantie ga ik weer rustig verder met zoeken. Wellicht vervang ik dan sowieso alles op de beugel onder de auto, d.w.z. filter, pomp en het leidingkje met de banjobouten.
Het schoonmaken van de stationairklep heeft iig wel geholpen met het niet meer blijven hangen op te hoog stationair toerental.
Ik ga er binnenkort mee op vakantie (overigens niet ver) dus ik ga even geen dingen meer doen waarvan ik weet dat een foutje betekent dat ik niet meer mobiel ben (ja, de 240 is m'n enige auto). De pomp maakt al zo lang als ik de auto rijd (en dat is bijna 100k km) toch al op en af herrie, alleen nu wat vaker, daardoor word ik er niet meteen bang voor dat ie er nu ineens mee zou stoppen. Kan natuurlijk altijd, maar dat risico durf ik wel aan.
Ik vraag me af of het aan het benzinefilter zou kunnen liggen, dat heb ik in 2009 nog vervangen, maar het is wel meer dan 40.000 km geleden. Bij het testen van de benzinedrukregelaar liep er een behoorlijke straal in de opvangbak, dus a) de regelaar dumpt het teveel weer naar behoren terug naar de tank en b) het zag er dus zeker niet naar uit dat de flow van de pomp belemmerd werd.
Vraagje: als de pomp onder de auto versleten is, geldt dat dan niet ook voor de opvoerpomp in de tank of wordt daar minder van gevraagd?
Na de vakantie ga ik weer rustig verder met zoeken. Wellicht vervang ik dan sowieso alles op de beugel onder de auto, d.w.z. filter, pomp en het leidingkje met de banjobouten.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47