3 November 2016, 17:53
Dikke Golf man! Die 1.9 TDI's zijn een beetje de redblock van Volkswagen: onverwoestbaar (alhoewel ze wel een stukje zuiniger zijn dan die zuipschuiten waar wij in rijden). Bij het zoeken naar een 240 kan je kiezen voor een wat ouder model, waarvan het voordeel is dat ze in de overgangsregeling vallen en dus wat goedkoper in vaste kosten zijn, en persoonlijk vind ik de oude modellen vaak iets meer charme hebben dan de nieuwere modellen. Die late modellen (eind jaren 80/begin jaren 90) zijn over het algemeen iets minder roestgevoelig en zijn al uitgerust met de computergestuurde injectiemotoren, dus qua ombouw zal dat wat makkelijker zijn.
Om maar even een idee te geven:
![[Afbeelding: Img_4053.jpg]](http://i17.photobucket.com/albums/b87/s134/Img_4053.jpg)
Om maar even een idee te geven:
![[Afbeelding: Img_4053.jpg]](http://i17.photobucket.com/albums/b87/s134/Img_4053.jpg)
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90

