21 November 2016, 20:16
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 November 2016, 20:24 door Arjan..)
Ik zou eerst de sierlijst er eens af halen. Je kunt dan zien hoe de sponning er aan toe is (roest) en of de ruit nog rondom vastzit (voorzichtig duwen van binnenuit). Heb zelf ook een lekkende ruit, afgelopen week de sierlijst er af gehaald en de ruit is aan de onderkant helemaal los van de sponning. Als dat bij jou ook is weet je meteen dat kitten geen zin heeft.
Niet helemaal mee eens. Mijn ervaring is dat de goot in de sponning vol gaat zitten met troep waardoor water niet meer bij de gaatjes komt en de sponning gaat roesten. Als je de sponning helemaal vol kit, lijkt het mij dat het water gewoon onder de sierlijst door stroomt. Van binnenuit valt er ook weinig te kitten, je komt niet bij de plekken waar water naar binnen komt tenzij je het hele dashboard verwijdert. Als iemand hier anders over denkt hoor ik het graag, zit namelijk ook al een tijd zonder matten en met natte voeten in de auto.
Volvo 142 B23 schreef:Als je al zelf gaat kitten. Doe dat dan aan de binnenkant. Via de onderkant watert de ruit af naar de parafaan (onder het rubber zitten kleine gaatjes). Die kit je dicht van buiten af. Gevolg: roestende auto.
Niet helemaal mee eens. Mijn ervaring is dat de goot in de sponning vol gaat zitten met troep waardoor water niet meer bij de gaatjes komt en de sponning gaat roesten. Als je de sponning helemaal vol kit, lijkt het mij dat het water gewoon onder de sierlijst door stroomt. Van binnenuit valt er ook weinig te kitten, je komt niet bij de plekken waar water naar binnen komt tenzij je het hele dashboard verwijdert. Als iemand hier anders over denkt hoor ik het graag, zit namelijk ook al een tijd zonder matten en met natte voeten in de auto.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km