21 December 2016, 19:53
Die slangen werken wellicht niet maar het is dan nog geen valse lucht. De lucht komt binnen vóór de venturi van de carburateur en wordt gewoon meegenomen in het mengsel, de bovenste tuut ontlucht de vlotterkamer naar buiten en de onderste de venturi-ruimte. Beide staan normaal ook in verbinding met de inlaat, en dat is gewoon de buitenlucht.
Vreemd dus dat het toerental reageert op afsluiten van de tuutjes.
Ik denk voor de zekerheid dat je de tuutjes afsluit en de carburateur afstelt. Als je dan nog eens een goede hot start valve tegenkomt en het nodig vindt dat-ie er is, kan je het systeem altijd nog installeren.
Vreemd dus dat het toerental reageert op afsluiten van de tuutjes.
Ik denk voor de zekerheid dat je de tuutjes afsluit en de carburateur afstelt. Als je dan nog eens een goede hot start valve tegenkomt en het nodig vindt dat-ie er is, kan je het systeem altijd nog installeren.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969


