19 January 2017, 19:14
kogel is door de kerk, de plannen voor de 242 zijn gemaakt. al het laswerk is klaar. dus het technische gedeelte is aan de beurt.
de b20 en m40 heb ik er uit gehaald. compressie op cilinder 1 was 5 bar, en de andere 3 allemaal netjes 10 bar. dit blok ga ik weer klaar maken, en die komt op reserve te liggen.
nu moet de 242 de daily worden. kan de 142 als weekend knaller ingezet worden.
mijn te doen lijsje:
4 traps automaat
stuurbekrachtiger
een 2.3 motor (liefst b230f) wel op lpg.
voorpoten van een later model, en daar een schroefset van maken. natuurlijk ook meteen de geventileerde schijven mee.
achter ook verlagen.
de lak ben ik nog niet over uit. blijft eerst gewoon lelijk
dus opzoek naar een niet meer te redden 244/245 van na 1985 ofzo... als donor.
de b20 en m40 heb ik er uit gehaald. compressie op cilinder 1 was 5 bar, en de andere 3 allemaal netjes 10 bar. dit blok ga ik weer klaar maken, en die komt op reserve te liggen.
nu moet de 242 de daily worden. kan de 142 als weekend knaller ingezet worden.
mijn te doen lijsje:
4 traps automaat
stuurbekrachtiger
een 2.3 motor (liefst b230f) wel op lpg.
voorpoten van een later model, en daar een schroefset van maken. natuurlijk ook meteen de geventileerde schijven mee.
achter ook verlagen.
de lak ben ik nog niet over uit. blijft eerst gewoon lelijk
dus opzoek naar een niet meer te redden 244/245 van na 1985 ofzo... als donor.
Volvo 142 72 2.3turbo daily, Volvo 242 75 project

