Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
fan en motorkoeling
#4
Nou ja... Ik wist niet dat ze daar ook een fan hadden. Diegene die ik ben tegen gekomen namelijk niet.

Maar vertel eens ? Heb je airco ?

Volg de bedrading van de fan. Deze zal ergens naar een sensor lopen. Meestal op de radiator of op het thermostaathuis. Zit er 1 draad aan, verbind deze dan aan het blok. De fan zal dan moeten gaan draaien (als je de goede sensor hebt...) 2 draden ? De 2 draden aan elkaar doorverbinden. De fan moet nu gaan draaien. Zo niet ? Dan heb je of de verkeerde sensor, of de motor is stuk of je hebt ergens een doorgebrande zekering of een slecht contact. Het is een redelijk simpele schakeling. Met een beetje logisch redeneren en een multimeter zou je moeten kunnen constateren OF de fan nog werkt en waarom ie eventueel niet werkt.

De fan slaat aan op een thermo-contact. Dit zijn redelijk gevoelige onderdelen. Het is een pen met intern een bi-metaaltje en een contactplaatje. Het zaakje is gevoellig voor inbranden en verouderen. Het kan dus goed dat de sensor stuk is, maar MEESTAL zit de fout elders.

Of het is toch een airco-fan...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord


Berichten in dit topic
fan en motorkoeling - door bigbird - 12 June 2006, 09:50
fan en motorkoeling - door Bozzma - 12 June 2006, 12:21
fan en motorkoeling - door bigbird - 12 June 2006, 12:29
fan en motorkoeling - door Bozzma - 13 June 2006, 00:46
fan en motorkoeling - door bigbird - 13 June 2006, 07:47
fan en motorkoeling - door RR240Tic - 13 June 2006, 10:07
fan en motorkoeling - door bigbird - 13 June 2006, 10:13

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)