13 April 2017, 19:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 April 2017, 20:06 door Grey240Polar.)
Dicht = weinig lucht = laag toerental, zeker niet de 1500 tpm die jij beschrijft.
Bij een correct werkende IAC zou je door het dichtknijpen van de slang zelfs de motor kunnen laten afslaan.
Lees ook even het antwoord van swiftjustice44 in deze thread op een soortgelijke vraag.
Het interessante stukje zal ik hier quoten:
Jouw toerental zakt niet bij het dichtknijpen van de slang. M.a.w. de motor moet via een andere weg zijn lucht krijgen dan de IAC.
Als de motor weer eens wel normaal stationair loopt kun je nog eens de slang van de IAC dicht knijpen, kijken of het dan wel verschil maakt.
Bij een correct werkende IAC zou je door het dichtknijpen van de slang zelfs de motor kunnen laten afslaan.
Lees ook even het antwoord van swiftjustice44 in deze thread op een soortgelijke vraag.
Het interessante stukje zal ik hier quoten:
Citaat:After you feel comfortable the TPS is correctly adjusted try this. After the car is good and warmed up and idling too fast....take a pair of vise grips and clamp off the hose (either one) on the IAC and see if idle drops as you clamp harder. The ideal tool for this is a hose clamp pliers but vise grips will do if your hoses are in good shape. Assuming your idle drops, you may conclude your IAC is ill if not dead.
Jouw toerental zakt niet bij het dichtknijpen van de slang. M.a.w. de motor moet via een andere weg zijn lucht krijgen dan de IAC.
Als de motor weer eens wel normaal stationair loopt kun je nog eens de slang van de IAC dicht knijpen, kijken of het dan wel verschil maakt.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47