15 April 2017, 10:14
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 April 2017, 10:23 door Grey240Polar.)
Uiteraard. Toen ik bij mijn B200F de gasklep had schoongemaakt moest ik vanwege tijdgebrek het opnieuw afstellen volgens die procedure even uitstellen.
Toen liep die ook een te hoog toerental, al was het consequent en niet meer af en toe.
De aanname bij het foutzoeken is wel dat er maar één fout is. Maar dat is niet altijd het geval, en maakt dat je - zoals in mijn geval - allerlei dingen kunt tegen komen die eigenlijk niet meer helemaal goed zijn.
Ervan uitgaande dat de gasklep en TPS correct zijn afgesteld, dan zou de IAC in mijn optiek nog steeds de hoofdverdachte zijn. Maar let wel, ik schrijf bewust "verdachte" en niet veroorzaker. Innocent until proven guilty, zeg maar...
Het zou heel vervelend zijn als je een duur onderdeel gaat vervangen en er daarna achter komt dat het niet de klep zelf was die de fout had, maar bijv. de aansturing.
Toen liep die ook een te hoog toerental, al was het consequent en niet meer af en toe.
De aanname bij het foutzoeken is wel dat er maar één fout is. Maar dat is niet altijd het geval, en maakt dat je - zoals in mijn geval - allerlei dingen kunt tegen komen die eigenlijk niet meer helemaal goed zijn.
Ervan uitgaande dat de gasklep en TPS correct zijn afgesteld, dan zou de IAC in mijn optiek nog steeds de hoofdverdachte zijn. Maar let wel, ik schrijf bewust "verdachte" en niet veroorzaker. Innocent until proven guilty, zeg maar...
Het zou heel vervelend zijn als je een duur onderdeel gaat vervangen en er daarna achter komt dat het niet de klep zelf was die de fout had, maar bijv. de aansturing.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47