11 June 2017, 20:52
Heb met een analoog compressie metertje de 4 cilinders gemeten Jerry.
Een 1985-1990 B230ET heeft een 10,3 compressie.
Heb inderdaad ook een stuk gelezen dat je een dunnere koppakking kunt gebruiken.
Ook stuk gelezen dat bij meer dan 2mm van de koop af halen je een kortere riem moet gebruiken en verstelbare nokkenas tandwiel dan ook beter is.
Als ik 0,65 ga vlakken ga ik van 9,8 naar 10,5.
Meer compressie is voor benzine een hogere oktaan beter. Op pingelen te Verkomen.
Dus zou ik denken compressie naar 11 voor op gas en dan 98 oktaan benzine rijden.
Andere gelijke of andere idee'n
Een 1985-1990 B230ET heeft een 10,3 compressie.
Heb inderdaad ook een stuk gelezen dat je een dunnere koppakking kunt gebruiken.
Ook stuk gelezen dat bij meer dan 2mm van de koop af halen je een kortere riem moet gebruiken en verstelbare nokkenas tandwiel dan ook beter is.
Als ik 0,65 ga vlakken ga ik van 9,8 naar 10,5.
Meer compressie is voor benzine een hogere oktaan beter. Op pingelen te Verkomen.
Dus zou ik denken compressie naar 11 voor op gas en dan 98 oktaan benzine rijden.
Andere gelijke of andere idee'n

Jeep Wagoneer uit 69 Staat; in resturatie
Volvo 142 uit 72 Staat; in resturatie
Volvo 244 uit 74 Staat; dagelijkse Auto
Volvo 480 uit 86 Staat; in resturatie
Volvo 850 uit 96 Staat; Verkocht
Volvo 142 uit 72 Staat; in resturatie
Volvo 244 uit 74 Staat; dagelijkse Auto
Volvo 480 uit 86 Staat; in resturatie
Volvo 850 uit 96 Staat; Verkocht