16 July 2017, 19:58
(14 July 2017, 21:44)edwin schreef:(12 July 2017, 12:09)petervanriemsdijk schreef:(12 July 2017, 07:51)edwin schreef: Kan het zo zijn dat de injectoren buiten de motor wel verstuiven maar dat de brandstofdruk niet hoog genoeg is om hem tegen de compressie in te laten werken?
Het "compressieverhaal " gaat niet op.
De injectoren spuiten in het inlaatspruitstuk vlak voor de inl.klep
Er heerst daar geen compressiedruk.
Sterker nog : er is altijd een onderdruk in je inl.spr.stuk (behalve bij turbo-motoren).
Ah ok, dankje. Dat wist ik dus niet.
Inmiddels heb ik een drukmetersetje laten komen (75 europiekjes bij vidaxl) en de pompdruk is bijna 5 bar. De restdruk blijft gewoon 15 min op 1,5 bar staan.
Nog een keer verstuiver nr 1 eruit gehaald en getest en dat beeld ziet er gewoon niet goed uit. Hij sproeit mooi rechtuit maar vernevelen ho maar!
Ook voelt de luchtweger weer heel anders, nl zonder enige weerstand.
Dus de luchtweger/verdeler eruit gehaald en morgen gaan de verstuivers eruit. Dat spul eens laten reinigen en kijken wat er dan gebeurd...