21 July 2017, 21:48
(21 July 2017, 21:21)Marc1970 schreef: -"de 2 slangen zijn vervangen door 1 korte slang die het ene gaatje van de valve met de andere verbindt. " Dit gedeelte snap ik niet. De valve heeft 3 gaten, maar de hele valve wil je kwijt. Je hoeft dan alleen maar de twee slangen vanaf de carburateur van de valve af te halen en dicht te stoppen volgens mij.Ik heb de slangen van de valve afgehaald en met elkaar verbonden. Zo zou het goed moeten zijn toch? Alleen dit merk je dus goed bij het rijden, volgas bij bepaalde (lage toerentallen tot 3000 rpm) is inhouden/tegenstribbelen.
Of je verbindt ze met elkaar, dat is wat de valve doet (als ie werkt zoals bedoeld). De valve is nu los van de motor en laat je desnoods hangen, die heeft nu geen enkele invloed meer op het lopen van de motor, of de slangen lang of kort zijn.
Met de schroef aan de carb kan je marginaal CO stellen, zo goed als niks, die in het spruitstuk is de stationair stelschroef. CO afstellen doet men met een gereedschapje.
Als ik de slangen weer terug op de valve zet rijdt hij weer acceptabel.
![[Afbeelding: 3bb03b7f29fdda9925f97c19fdf0892d.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170721/3bb03b7f29fdda9925f97c19fdf0892d.jpg)
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Volvo 244 1986 B230A