16 June 2006, 16:30
Erik,
Allereerst wat een mooie wagen. Ik hoop em de 25e in het echt te mogen zien. En dat zomaar in het Hoge Noorden gevonden.
Maar hoewel MP al het een en ander heeft uitgelegd over de naam en jij je nickname hebt aangepast toch een kleine correctie.
Het klopt wel dat het chassisnummer aangeeft dat het een 6 cylinder is. (het is per slot een 6 cylinder diesel) maar voor Europa is voor de eerste jaargangen (1978 t/m 1984) de officiele benaming als volgt geweest:
voor de 4-deurs, 244 GL D6
voor de 5-deurs, 245 GL D6
Helaas dus nooit 264 Diesel of 265 Diesel.
De 6 in de type aanduiding gold, totdat de 460 uitkwam, echt alleen voor de 6 cylinder benzine motoren: 164, 262, 264 en 760
Allereerst wat een mooie wagen. Ik hoop em de 25e in het echt te mogen zien. En dat zomaar in het Hoge Noorden gevonden.
Maar hoewel MP al het een en ander heeft uitgelegd over de naam en jij je nickname hebt aangepast toch een kleine correctie.
Het klopt wel dat het chassisnummer aangeeft dat het een 6 cylinder is. (het is per slot een 6 cylinder diesel) maar voor Europa is voor de eerste jaargangen (1978 t/m 1984) de officiele benaming als volgt geweest:
voor de 4-deurs, 244 GL D6
voor de 5-deurs, 245 GL D6
Helaas dus nooit 264 Diesel of 265 Diesel.
De 6 in de type aanduiding gold, totdat de 460 uitkwam, echt alleen voor de 6 cylinder benzine motoren: 164, 262, 264 en 760
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480

