13 November 2017, 23:22
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 November 2017, 23:28 door Nicolaas H.)
Ik heb een 91-er GLE [modeljaar]. Toen ik hem kocht zat er CC in maar deze reageerde niet op de hendel. Uiteindelijk bleek dat er drie verschillende hendels zijn gebruikt en in mijn auto zat de verkeerde ... Alles is bij mijn weten nog nieuw te koop, dan wel bij de Volvo-dealer dan wel bij Scandix [D] waar die van mij vandaan moest komen.
Was in mijn herinnering iets van €100,–. Ik vond het veel maar toen het eenmaal werkte was ik de koning te rijk! Wil nooit meer zonder!
Nog een tip waar je misschien iets aan hebt: Beneden bij je rem- en ontkoppelingspedaal zitten zwarte nylon stiftjes. Zodra je remt of ontkoppelt schieten deze los en valt het vacuum weg waardoor de CC uitgeschakeld wordt. In de ruststand van de pedalen moet er 1 mm ruimte bij de stiftjes zijn. Zo niet, even de slangetjes eraf en het geheel even draaien. Slangetjes er weer op, meten met voelermaatje, klaar en rijden maar!
De CC werkt niet als de speling kleiner of groter is, komt volgens mij vaak voor.
Scheelt voor chauffeurs met last van rechter 'doorzakvoet' ook heel wat bonnen. ; )
Lukt het niet meteen; gewoon doorzetten want het is echt de moeite waard!
Was in mijn herinnering iets van €100,–. Ik vond het veel maar toen het eenmaal werkte was ik de koning te rijk! Wil nooit meer zonder!
Nog een tip waar je misschien iets aan hebt: Beneden bij je rem- en ontkoppelingspedaal zitten zwarte nylon stiftjes. Zodra je remt of ontkoppelt schieten deze los en valt het vacuum weg waardoor de CC uitgeschakeld wordt. In de ruststand van de pedalen moet er 1 mm ruimte bij de stiftjes zijn. Zo niet, even de slangetjes eraf en het geheel even draaien. Slangetjes er weer op, meten met voelermaatje, klaar en rijden maar!
De CC werkt niet als de speling kleiner of groter is, komt volgens mij vaak voor.
Scheelt voor chauffeurs met last van rechter 'doorzakvoet' ook heel wat bonnen. ; )
Lukt het niet meteen; gewoon doorzetten want het is echt de moeite waard!
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]