13 December 2017, 02:27
Hallo allemaal,
ik ben een beetje hopeloos geworden van mijn volvo
Een paar maanden geleden heb ik een 1977 volvo 245 gekocht met een b230F motor
Liep mooi en ik heb er weken goed mee rond gereden en er zelf LPG in gebouwd. Dat ging ook allemaal mooi en daarna ook weer probleemloos paar 100km gereden.
Nu heb ik het volgende probleem:
Vorige week viel hij plots stil tijdens het rijden. Niet meer aan te krijgen.
Vriend van me heeft me afgesleept. aangekomen bij de garage nog eens geprobeerd te starten, direct aan. :S
weer wat gereden en na 5km weer uitgevallen.
Toen even gewacht en warempel, ging weer aan. Dit keer nog maar 10meter kunnen rijden.
Weer afgesleept naar huis en daar weer geprobeerd: flinke knal en nu niet meer aan te krijgen.
Zeer irritant dus zo een onvoorspelbaar probleem en onbetrouwbare auto.
Al gecontroleerd:
-krijgt benzine
-bobine krijgt stroom
-geen vonk op bougie
mijn gedachte is direct om een ander blok in te bouwen maar dat is wellicht wat voorbarig
wie weet wat er hier aan de hand is?
ik ben een beetje hopeloos geworden van mijn volvo
Een paar maanden geleden heb ik een 1977 volvo 245 gekocht met een b230F motor
Liep mooi en ik heb er weken goed mee rond gereden en er zelf LPG in gebouwd. Dat ging ook allemaal mooi en daarna ook weer probleemloos paar 100km gereden.
Nu heb ik het volgende probleem:
Vorige week viel hij plots stil tijdens het rijden. Niet meer aan te krijgen.
Vriend van me heeft me afgesleept. aangekomen bij de garage nog eens geprobeerd te starten, direct aan. :S
weer wat gereden en na 5km weer uitgevallen.
Toen even gewacht en warempel, ging weer aan. Dit keer nog maar 10meter kunnen rijden.
Weer afgesleept naar huis en daar weer geprobeerd: flinke knal en nu niet meer aan te krijgen.
Zeer irritant dus zo een onvoorspelbaar probleem en onbetrouwbare auto.
Al gecontroleerd:
-krijgt benzine
-bobine krijgt stroom
-geen vonk op bougie
mijn gedachte is direct om een ander blok in te bouwen maar dat is wellicht wat voorbarig
wie weet wat er hier aan de hand is?