23 December 2017, 15:21
Het euvel wat je hebt komt vaker voor bij latere injectiemodellen en het kan soms inderdaad een lange zoektocht zijn en hoofdbrekens kosten om het op te lossen.
Maar een B230F motor met alle originele electronica is (wanneer het goed werkt) wel de beste vervanger voor een oude carburateurmotor uit de jaren 70 naar mijn mening.
De auto rijdt er een stuk fijner , geruislozer en krachtiger mee, maar is bovenal zuiniger.
Ideaal als je een oldtimer als km. vreter wilt gebruiken.
Naar een andere motor overstappen zal je misschien achteraf betreuren als je een B230F gewend bent.
Wat vreemd is is dat je geen vliegwielsensor hebt. Ik heb dat nog nooit gezien bij een B230F
Kun je niet wat foto's onder de motorkap maken zodat zichtbaar is hoe het een en ander is ingebouwd?
Maar een B230F motor met alle originele electronica is (wanneer het goed werkt) wel de beste vervanger voor een oude carburateurmotor uit de jaren 70 naar mijn mening.
De auto rijdt er een stuk fijner , geruislozer en krachtiger mee, maar is bovenal zuiniger.
Ideaal als je een oldtimer als km. vreter wilt gebruiken.
Naar een andere motor overstappen zal je misschien achteraf betreuren als je een B230F gewend bent.
Wat vreemd is is dat je geen vliegwielsensor hebt. Ik heb dat nog nooit gezien bij een B230F
Kun je niet wat foto's onder de motorkap maken zodat zichtbaar is hoe het een en ander is ingebouwd?