29 December 2017, 00:48
(28 December 2017, 21:40)jos245 schreef: Ik zie eigenlijk twee opties:tweede optie klinkt het gemakkelijkst. ik wil liefst van alle electronica af bij deze wagen.
je kunt de originele Jetronic en Bosch unit inclusief bijbehorende kabelboom uit een late 240 van de sloop halen(die loopt rechts door het schutbord ) en de boel weer origineel proberen te maken.
Maar je zult dan ongetwijfeld nog wat bedrading on der de motorruimte moeten veranderen en dat vereist wel kennis van de electronica van de 240.
Een simpeler oplossing is het inlaatspruitstuk erafgooien en de motor ombouwen naar carburateur. Spruitstuk+ Stromberg carburateur van een oude 240 erop, tussenas die een conventionele benzinepomp aandrijft monteren,lpg mengstuk voor een Stromberg erop zetten, oude ontsteking monteren (het zou me niet verbazen als die er nu al op zit als verklaring voor het geknutsel met de ontsteking).
Als je deze oplossing kiest dan vervalt zo goed als alle electronica.
contactpuntjes en carburateur
eerste oplossing ben ik ook wel voor, klopt het dat de ontsteking een aparte kabelboom heeft? Of is dat verbonden met de ECU?
Heeft iemand ervaring het volgende: injectie behouden en ontsteking via contactpuntjes? Moet dat dan ook nog met vacuum vervroegen of niet? Dit zou al 2 computerkastjes schelen dan (wat is een flux capacitor eigenlijk???)
bijgevoegd een foto van mn andere vervoersmiddel, dat verklaart denk ik waarom ik niets van electronica begrijp