30 December 2017, 19:52
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 December 2017, 20:05 door Marc1970.)
Ja de voorkant is cil 1. Je kijkt door het olievulgat of de kleppen van cil 1 in BDP van de compressieslag staan (beide nokken schuin omhoog) en dan moet daar de vonk heen.
Je motor is inderdaad gebaseerd op een LH2.2 versie met Motronic ontsteking (staat er nummer 1346105 op?), daar zou wel een witte verdelerkap bijhoren (hoho, er zijn er ook met Bosch verdeler 1332684, 1336737, 1332587 en bruine kap). De hele uitvoering lijkt mij een nachtmerrie.
De injectie is verbonden met de ontsteking voor de veiligheid, er komt pas benzine/LPG als de ontsteking vonkt. Deze link zit in het injectierelais. Daar zijn wel truukjes voor om dit te omzeilen, als je dit relais kan vinden in de brij. Het is wit.
De 'vliegwielsensor' zal in de verdeler zitten, onder de rotor ergens. Er komt een wiebelig stekkertje uit de verdeler als het goed is.
Wat je nog kan proberen met al die draden en stekkers is de stekkers losmaken, schoonmaken en weer vast klikken. Vacuumslangen controleren.
Je motor is inderdaad gebaseerd op een LH2.2 versie met Motronic ontsteking (staat er nummer 1346105 op?), daar zou wel een witte verdelerkap bijhoren (hoho, er zijn er ook met Bosch verdeler 1332684, 1336737, 1332587 en bruine kap). De hele uitvoering lijkt mij een nachtmerrie.
De injectie is verbonden met de ontsteking voor de veiligheid, er komt pas benzine/LPG als de ontsteking vonkt. Deze link zit in het injectierelais. Daar zijn wel truukjes voor om dit te omzeilen, als je dit relais kan vinden in de brij. Het is wit.
De 'vliegwielsensor' zal in de verdeler zitten, onder de rotor ergens. Er komt een wiebelig stekkertje uit de verdeler als het goed is.
Wat je nog kan proberen met al die draden en stekkers is de stekkers losmaken, schoonmaken en weer vast klikken. Vacuumslangen controleren.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969