21 January 2018, 00:44
De vorige inlaatslang was niet schurend lek geraakt maar overdwars gescheurd, dus tussen twee ribbels van de slang, ongeveer in het midden, misschien ietsje meer in de richting van het gasmengstuk, maar niet veel. Misschien was het kunststof oud geworden? Of wat jij zegt, door een andere hoek staat er teveel spanning op de buiging in de slang. Maar ja, dan zou je het verwachten in de buurt van het gasmengstuk omdat daar de slang het meest buigt.
Ik heb nog even gekeken en zie dat de slang tegen twee remleidingen leunt. Dat zou op den duur slijtage en lekkage op kunnen leveren. Wat kan ik doen om dat te voorkomen? Schuimrubber o.i.d. ertussen?
Misschien een plofje in de uitlaat. Dat duidt dan op onvolledige verbranding neem ik aan? Maar hoe ontbrandt dat dan daar? Het is bij de start nog helemaal niet warm in de uitlaat en er zijn toch ook geen vonken in de uitlaat?
Kan dat knalletje niet een relais zijn bij de gastank in de buurt? Het is een scherp knalletje alsof je een [bescheiden] zweep hoort knallen. Na het knalletje pakt het gaspedaal ECHT DIRECT goed op en is er voor de rest eigenlijk niets noemenswaardigs meer aan het handje.
Enfin, het lijkt wel weer minder nu. Ik hou het in de gaten.
Ik heb nog even gekeken en zie dat de slang tegen twee remleidingen leunt. Dat zou op den duur slijtage en lekkage op kunnen leveren. Wat kan ik doen om dat te voorkomen? Schuimrubber o.i.d. ertussen?
Misschien een plofje in de uitlaat. Dat duidt dan op onvolledige verbranding neem ik aan? Maar hoe ontbrandt dat dan daar? Het is bij de start nog helemaal niet warm in de uitlaat en er zijn toch ook geen vonken in de uitlaat?
Kan dat knalletje niet een relais zijn bij de gastank in de buurt? Het is een scherp knalletje alsof je een [bescheiden] zweep hoort knallen. Na het knalletje pakt het gaspedaal ECHT DIRECT goed op en is er voor de rest eigenlijk niets noemenswaardigs meer aan het handje.
Enfin, het lijkt wel weer minder nu. Ik hou het in de gaten.
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]