24 January 2018, 18:57
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 January 2018, 19:06 door Marc1970.)
Ja je kan de hele B18 krukas, met lagers en drijfstangen onder de B20 zuigers steken, no problem. Alles heeft dezelfde lengte, breedte en dikte. Als je B20 tenminste 22 mm zuigerpennen heeft, dat zijn de oude niet-metrische B20's (alle bouten SAE oftewel inch maat).
Als je B20 een paar metrische bouten heeft (vooral die in de krukaspoelie is makkelijk te zien) heeft-ie 24 mm zuigerpennen. Dan kan je nog de drijfstangen uitboren natuurlijk naar een perspassing maar dan is het niet meer budget.
Als je zuigers nog heel zijn, is dit een optie. Ik heb ook zo'n B20 gehad (toevallig ook voor een automaat), de onderkant vd cilinderkop was bovenin de zuigers gehamerd.
Je kan ook de cilinderkop gebruiken, gaat de compressie wat omhoog. Je kan de hele B18 gebruiken, best een geinig motortje. Snel is de automaat toch niet.
Als je B20 een paar metrische bouten heeft (vooral die in de krukaspoelie is makkelijk te zien) heeft-ie 24 mm zuigerpennen. Dan kan je nog de drijfstangen uitboren natuurlijk naar een perspassing maar dan is het niet meer budget.
Als je zuigers nog heel zijn, is dit een optie. Ik heb ook zo'n B20 gehad (toevallig ook voor een automaat), de onderkant vd cilinderkop was bovenin de zuigers gehamerd.
Je kan ook de cilinderkop gebruiken, gaat de compressie wat omhoog. Je kan de hele B18 gebruiken, best een geinig motortje. Snel is de automaat toch niet.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969