19 June 2006, 00:43
Jw240 schreef:nog nieuws over deze auto?De olieafvoer van de turbo gaat in de carterpan.
Wat er op de timing belt cover staat zegt niet veel, die gaan nog al eens kapot en dan veranderen ze die cover... zonder de stickers te verwisselen.
De luchtmassameter zit inderdaad op een rare plaats, dat zouden ze vanaf fabriek nooit zo gedaan hebben. Echt vreemd, want met een stukje kabel kun je zo de draden naar de luchtmassameter verlengen en op de juiste plek (voor de turbo) monteren.
Ik zie ook dat er de standaard B230F injectoren op zitten (de gele).
als het een turbo is op een standaard blok is het wel even oppassen, maar met rustig gebruik gaat dat ook lang mee hoor..
het zou goed kunnen dat het een standaard blok is waar ze een turbo op gezet hebben.
kijk eens naar de olieterugloop van de turbo. is die op de originele plaats gezet (geboord in gietstuk van blok) of direct de carterpan in... zegt ook al wat.
Op het blok staat B200 in gietijzer. Het motorblok is helemaal droog en is rood gemoffeld.
Kan nog niet goed ontdekken waar het serienummer van het motorblok staat.
Inmiddels is ook aircovloeistof bijgevuld met r413 en werkt de airco. Toch wel lekker met het warme weer.
mvgroet,
Peter
olvo 245Turbo

