27 January 2018, 09:00
En als je de hele B18 gaat gebruiken is het vooral even opletten dat de carterventilatie van B20 anders is dan B18.
Hetzelfde geldt voor ontsteking/verdeler en (naalden in) de carburateur. Maar dat zal allemaal gemixt wel lopen zij het misschien niet optimaal.
Ook is de vliegwiel afdek plaat bij B18 anders dan bij B20.
Maar dat zijn allemaal details. In de basis zijn de B18 en B20 qua form factor. Helemaal als je de B18 met flex plate hebt dan heb je zelfs geen probleem als je huidige B20 een 8-gats blijkt te zijn (die zoals Marc beschreef om plekken anders is). Maar in een 1970-er zit van origine geen 8-gats.
Bij swap B20 naar B18 lever je wel iets aan vermogen in.
Hetzelfde geldt voor ontsteking/verdeler en (naalden in) de carburateur. Maar dat zal allemaal gemixt wel lopen zij het misschien niet optimaal.
Ook is de vliegwiel afdek plaat bij B18 anders dan bij B20.
Maar dat zijn allemaal details. In de basis zijn de B18 en B20 qua form factor. Helemaal als je de B18 met flex plate hebt dan heb je zelfs geen probleem als je huidige B20 een 8-gats blijkt te zijn (die zoals Marc beschreef om plekken anders is). Maar in een 1970-er zit van origine geen 8-gats.
Bij swap B20 naar B18 lever je wel iets aan vermogen in.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl