5 February 2018, 21:16
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 February 2018, 21:16 door Marc1970.)
- Nu vermoedde ik de gaskleppositie sensor maar hier moet direct een storing op komen als de 2 signalen niet overeen komen. (Toch?)
De luchtmassameter gecontroleerd, nu zie ik dat er twee hittedraden in zitten (LH 2.4, gecontroleer met ecu nummer). De dunne is onderbroken en deze was eerder heel... Nu lees ik in mijn Haynes werkplaatshandboek dat een probleem met de gasklep een No-start conditie is, maar op het forum lees ik ook dat als je de stekker demonteert je er gewoon mee moet kunnen rijden. Maar ook dan slaat hij niet aan. De weerstand tussen pen 2 en 3 is gewoon 3 Ohm (zoals gezegd in werkplaatshandboek). Wat zeggen jullie hier van? Bosch nummer van de luchtmassameter is: 0280212016. Voor alle zekerheid: hoort deze wel bij LH 2.4?
Ja 016 hoort bij 2.4. De gasklepsensor doet niet veel in 2.4, geeft alleen een teken aan de ECU dat de gasklep dicht is zodat het stationair draaien gestart kan worden.
Lambdasensor Gasklep luchtmassameter, stationaire regelklep. Al die dingen zijn leuk en aardig maar je krijgt de motor er nog wel mee gestart, volgas desnoods.
Ik zou s kijken naar de usual suspects, de vliegwielsensor, zekeringen en het brandstofinjectierelais.
De luchtmassameter gecontroleerd, nu zie ik dat er twee hittedraden in zitten (LH 2.4, gecontroleer met ecu nummer). De dunne is onderbroken en deze was eerder heel... Nu lees ik in mijn Haynes werkplaatshandboek dat een probleem met de gasklep een No-start conditie is, maar op het forum lees ik ook dat als je de stekker demonteert je er gewoon mee moet kunnen rijden. Maar ook dan slaat hij niet aan. De weerstand tussen pen 2 en 3 is gewoon 3 Ohm (zoals gezegd in werkplaatshandboek). Wat zeggen jullie hier van? Bosch nummer van de luchtmassameter is: 0280212016. Voor alle zekerheid: hoort deze wel bij LH 2.4?
Ja 016 hoort bij 2.4. De gasklepsensor doet niet veel in 2.4, geeft alleen een teken aan de ECU dat de gasklep dicht is zodat het stationair draaien gestart kan worden.
Lambdasensor Gasklep luchtmassameter, stationaire regelklep. Al die dingen zijn leuk en aardig maar je krijgt de motor er nog wel mee gestart, volgas desnoods.
Ik zou s kijken naar de usual suspects, de vliegwielsensor, zekeringen en het brandstofinjectierelais.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969