3 May 2018, 05:56
Je zit al heel snel op een 405 euro aan originele onderdelen (prijs af dealer) bij deze auto's. Je hebt het dan over een distributieset, incl hydraulische spanner en waterpomp, tel hier nog 5 ltr koelvloeistof bij op en een uurtje of 3 a 4 werk en dan zit je al snel aan een 600 euro voor reparatie met originele Volvo onderdelen af dealer. Dit kan natuurlijk goedkoper als je bijvoorbeeld een Gates set monteert. Zowel de waterpomp als hydraulische spanner (afhankelijk van chassisnummer) zijn beide van Aisin en zijn gewoon duur.
Heb je het mechanische systeem, dus zonder hydraulische spanner, ben je sowieso al een honderd euro goedkoper uit qua materiaal. Ik tel de hydraulische spanner mee in de reparatie omdat ik er van uit ga, dat je het goed wilt doen. Meestal hebben die spanners hun beste tijd ook wel gehad na een ton of 3 a 4 op de auto te hebben gezeten.
Ik wil het rustig doen en is verder ook geen enkel probleem, maar dan moet de auto wel hierheen getransporteerd worden.
Heb je het mechanische systeem, dus zonder hydraulische spanner, ben je sowieso al een honderd euro goedkoper uit qua materiaal. Ik tel de hydraulische spanner mee in de reparatie omdat ik er van uit ga, dat je het goed wilt doen. Meestal hebben die spanners hun beste tijd ook wel gehad na een ton of 3 a 4 op de auto te hebben gezeten.
Ik wil het rustig doen en is verder ook geen enkel probleem, maar dan moet de auto wel hierheen getransporteerd worden.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983