23 August 2018, 18:05
OK, een update.
Een van de hoofdoorzaken is gevonden: De LPG-schakelaar zag kans om een signaal af te geven dat zowel de benzine- als LPG-toevoer niet helemaal afsloot. Dat Marc, dank, jouw laatste tip bracht ons op dat idee. Nu rijdt de auto vrijwel normaal op LPG, al is ie wel bokkig zolang hij koud is.
De stelschroef op de verdamper is ook niet helemaal goed, trouwens: Blijkbaar zit het precies aan het eind van het instel-bereik, en daar verloopt hij heftig. Zou dat op te lossen zijn met een revisie-setje?
Benzine is nog een drama. De naald komt niet diep genoeg - of de kelk komt niet hoog genoeg. Binnenkort gaan we dat stellen door de kelk iets op te tillen.
De stationair-stelschroef lekt, zodat dat niet is in te stellen. Wimbo Barneveld is een batch stelschroeven aan het laten draaien.
Ondertussen werk ik aan een plan B: ik heb een ander type carburateur gescoord. Misschien is onderhoud / afstellen / beschikbaarheid onderdelen daar beter...
Een van de hoofdoorzaken is gevonden: De LPG-schakelaar zag kans om een signaal af te geven dat zowel de benzine- als LPG-toevoer niet helemaal afsloot. Dat Marc, dank, jouw laatste tip bracht ons op dat idee. Nu rijdt de auto vrijwel normaal op LPG, al is ie wel bokkig zolang hij koud is.
De stelschroef op de verdamper is ook niet helemaal goed, trouwens: Blijkbaar zit het precies aan het eind van het instel-bereik, en daar verloopt hij heftig. Zou dat op te lossen zijn met een revisie-setje?
Benzine is nog een drama. De naald komt niet diep genoeg - of de kelk komt niet hoog genoeg. Binnenkort gaan we dat stellen door de kelk iets op te tillen.
De stationair-stelschroef lekt, zodat dat niet is in te stellen. Wimbo Barneveld is een batch stelschroeven aan het laten draaien.
Ondertussen werk ik aan een plan B: ik heb een ander type carburateur gescoord. Misschien is onderhoud / afstellen / beschikbaarheid onderdelen daar beter...