3 November 2018, 15:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 November 2018, 15:37 door gydomatra.)
De reden dat ik geen turboblok wil is vooral ruimte gebrek (amazon motorruimte is smal) en bij een turbo project komt toch wel wat meer bij kijken ( sterkere v.bak, sterkere remmen/schokdempers, tunnel aanpassen(?) Ook zijn de b230 blokken goedkoper in aanschaf en onderhoud. En ik denk dat een licht getunde b230 prima rijd in een amazon. Heb in het verleden een 740 gehad met een B230K blok en dat reed erg fijn door het aanwezige koppel onderin de motor. De compressie druk was ongeveer 14 bar en dat merk je wel bij lage toeren. Zo een motorkarakter zal prima passen bij een amazon en misschien ook wel icm een aw71 automaat. Het voordeel van de automaat is natuurlijk het zelf niet schakelen, maar ook 500 toeren minder op de snelweg. Dus meer rust, minder lawaai, zuiniger, etc.
Doel is uiteindelijk een betrouwbare vlotte luxe volvo amazon te bouwen die elke dag gebruikt kan worden.
zou de compressie waarden dan na het vlakken uitkomen op die van het B230K blok?
Heb je een idee waar deze lpg chips te koop zijn?
En welke nokkenas zou ik het beste kunnen gebruiken voor deze combinatie met als doel veel koppel onderin?
Doel is uiteindelijk een betrouwbare vlotte luxe volvo amazon te bouwen die elke dag gebruikt kan worden.
(3 November 2018, 14:17)skidje schreef: B230F met behoorlijk gevlakte kop (0,5 - 0,8mm) met de juiste nokkenas, lpg chip en dampgas zal zonder turbo ook wel in de buurt van de 150 uitkomen. Is niet zo spannend.
zou de compressie waarden dan na het vlakken uitkomen op die van het B230K blok?
Heb je een idee waar deze lpg chips te koop zijn?
En welke nokkenas zou ik het beste kunnen gebruiken voor deze combinatie met als doel veel koppel onderin?