8 November 2018, 22:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 November 2018, 22:46 door Nicolaas H.)
Mijn auto heeft net 350.000 km gelopen en vertoont afwisselend de volgende kuren:
- hoog stationair [tot 1.500 tpm]
- afslaan bij afremmen
- stotteren / inhouden bij eerste kilometer
Is behoorlijk irritant natuurlijk. Ik heb eerst gekeken of er misschien iets met de LMM aan de hand kon zijn maar volgens mij functioneert deze naar behoren.
Mijn verdenking richt zich nu op het gasklephuis of misschien alleen de gasklep? Uit de literatuur begrijp ik dat de beschreven kuren inderdaad gevolg van het slecht functioneren van de gasklep kunnen zijn.
Ik heb het geheel al eens schoongemaakt, de klep lijkt vrij te kunnen bewegen maar toch.
Kan een gasklephuis versleten zijn? Is het dan misschien een aanrader om deze te vervangen?
Of verslijt alleen de gasklep met asje meestal? Kan deze in een bestaand huis eenvoudig vervangen worden?
Wat is gebruikelijk om te doen?
Mocht ik een nieuw gasklephuis kopen, wat moet ik dan overzetten?
- stationair positiesensor?
- nieuwe gasklep?
- gaskabelaansluiting?
- pakking?
Wat nog meer eventueel en vergt dit speciaal gereedschap of kunde?
- hoog stationair [tot 1.500 tpm]
- afslaan bij afremmen
- stotteren / inhouden bij eerste kilometer
Is behoorlijk irritant natuurlijk. Ik heb eerst gekeken of er misschien iets met de LMM aan de hand kon zijn maar volgens mij functioneert deze naar behoren.
Mijn verdenking richt zich nu op het gasklephuis of misschien alleen de gasklep? Uit de literatuur begrijp ik dat de beschreven kuren inderdaad gevolg van het slecht functioneren van de gasklep kunnen zijn.
Ik heb het geheel al eens schoongemaakt, de klep lijkt vrij te kunnen bewegen maar toch.
Kan een gasklephuis versleten zijn? Is het dan misschien een aanrader om deze te vervangen?
Of verslijt alleen de gasklep met asje meestal? Kan deze in een bestaand huis eenvoudig vervangen worden?
Wat is gebruikelijk om te doen?
Mocht ik een nieuw gasklephuis kopen, wat moet ik dan overzetten?
- stationair positiesensor?
- nieuwe gasklep?
- gaskabelaansluiting?
- pakking?
Wat nog meer eventueel en vergt dit speciaal gereedschap of kunde?
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]