9 November 2018, 19:01
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 November 2018, 19:17 door Grey240Polar.)
Mijn eerste 245 (ook een 1992-er) had dergelijke symptomen ook, en dat werd door meerdere dingen veroorzaakt.
Mee eens met Marc, de gasklepsensor moet goed staan afgesteld voordat je verder gaat zoeken. Als dat uitgesloten is, maar de problemen blijven, zul je ook eens de stationairklep van de motor af moeten halen en schoonmaken.
Een wisselend hoog stationair toerental kan veroorzaakt worden door een vervuilde stationarklep. Slechte loop in de eerste minuut zou kunnen komen door een defect rakende brandstofdrukregelaar. Beiden had ik bij mijn eerste 245, al leidde die laatste niet alleen tot sputteren maar ook blauwgrijze rook van een te rijk mengsel in de eerste minuut of zo (totdat de lambdasonde begint te werken, die heeft nl. even nodig om op te warmen).
Stationairklep schoonmaken is een peuleschil.
Mee eens met Marc, de gasklepsensor moet goed staan afgesteld voordat je verder gaat zoeken. Als dat uitgesloten is, maar de problemen blijven, zul je ook eens de stationairklep van de motor af moeten halen en schoonmaken.
Een wisselend hoog stationair toerental kan veroorzaakt worden door een vervuilde stationarklep. Slechte loop in de eerste minuut zou kunnen komen door een defect rakende brandstofdrukregelaar. Beiden had ik bij mijn eerste 245, al leidde die laatste niet alleen tot sputteren maar ook blauwgrijze rook van een te rijk mengsel in de eerste minuut of zo (totdat de lambdasonde begint te werken, die heeft nl. even nodig om op te warmen).
Stationairklep schoonmaken is een peuleschil.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47