11 November 2018, 12:21
(10 November 2018, 22:52)Nicolaas H schreef: @ Grey240Polar Waar zit die brandstofdrukregelaar eventueel? [Ik heb trouwens mooie heldere uitlaatgassen, geen walm en ik ruik ook geen rijk mengsel.]
Heb trouwens ook het idee dat de gasrol niet 'hard' stuikt maar een beetje verend terugkomt in rustpositie.
Ik ga eerst maar eens naar de gasklep kijken.
Dat is het "tonnetje" op de injectorrail, en moet goed werken om op benzine te kunnen rijden. Heeft geen invloed op het LPG gebeuren, en zou ik voor nu even vergeten.
De gasklep herstellen en schoonmaken lijkt me je eerste prioriteit. Dat die niet lekker terug komt lijkt me een teken van opgehoopte vervuiling. Carterdampen worden hier in de buurt terug gevoerd naar de motor, met de gebruikelijke gevolgen.
Ik heb overigens een specifiek voor gasklephuizen ontwikkelde reiniger gebruikt. Zou t.o.v. remmenreiniger bepaalde materialen die in gasklephuizen worden gebruikt ontzien.
Een soortgelijke vervuiling kun je ook in de stationairklep aantreffen en kan dus eenzelfde soort resultaat hebben, nl. dat de klep niet meer vrij beweegt en "rotzooit" met het stationair toerental.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47