17 December 2018, 20:14
Bij de verdamper zijn alleen de waterslangen omgewisseld, verder heb ik er niet aan gezeten. Wel ben ik net nog even gaan zoeken, en wat metingen gedaan. Het LPG-systeem bestaat uit 2 afsluiters (voor benzine en LPG) en een LPG-choke. Dit werkt allemaal. De vorige keer kon ik de motor wel koud starten op LPG. Dat heb ik ook geprobeerd, en met succes. Ik ben een stukje gaan rijden, na 5 km begint de motor weer in te houden en kan ik nog een paar honderd meter langzaam rijden. Daarna valt de motor uit.
Ik dacht weer aan een bevroren verdamper, maar de verdamper is warm en de motor is ook op bedrijfstemperatuur. Het lijkt dus niet op een elektrisch probleem.
Ik dacht weer aan een bevroren verdamper, maar de verdamper is warm en de motor is ook op bedrijfstemperatuur. Het lijkt dus niet op een elektrisch probleem.
Volvo 244 DL B21A M46 11-1974 (project)
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997