20 December 2018, 18:46
De motor liep dus weer op LPG nadat de kleppen gesteld waren, maar mede door het expirimenteren van de laatste dagen was het nog niet optimaal. Ik had ook wat aan de ontsteking gerommeld, dus dat heb ik als eerste goed aangepakt. Die heb ik wat later gezet. De afstelschroef in de gasslang stond inmiddels wat te ver open, want bij verhoogd toerental begon de motor pas beter te lopen nadat ik de schroef een aantal slagen had ingedraaid. De schroef nog iets verder ingedraaid totdat de motor in begon te houden en een slag uitdraaien. Toen liep de motor het beste. Het stationaire toerental heb ik niet af hoeven stellen, ook niet met de gasklep. De stelschroef op de verdamper is helemaal ingedraaid.
Ik heb sinds ik LPG rijd altijd zoals beschreven afgesteld, eigenlijk allemaal op gehoor en gevoel. En ik ga een stukje rijden waarbij ik de motor goed belast. De motor heeft voldoende vermogen en houdt niet in. M.i. dus goed afgesteld, al zal het met een CO-meter vast iets nauwkeuriger kunnen.
Ik heb sinds ik LPG rijd altijd zoals beschreven afgesteld, eigenlijk allemaal op gehoor en gevoel. En ik ga een stukje rijden waarbij ik de motor goed belast. De motor heeft voldoende vermogen en houdt niet in. M.i. dus goed afgesteld, al zal het met een CO-meter vast iets nauwkeuriger kunnen.
Volvo 244 DL B21A M46 11-1974 (project)
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997