24 December 2018, 14:14
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 December 2018, 14:15 door Mark244.)
Het luchtfilter is schoon, de carburateur werkt goed, de schakelaars en zekeringen van de LPG-installatie had ik ook al gecontroleerd en dat was het ook niet. Ik ben dus maar in de vacuumslangen gaan zoeken. Die zijn goed, maar die slangen zitten natuurlijk ook ergens op aangesloten.
De vacuumaansluiting van de verdamper heb ik dus ook maar eens open geschroefd. Ik kon de schroefjes er bijna met de hand uit draaien, ze zaten naar mijn idee te los. Achter het dekseltje zit een membraan met aan beide kanten een veertje. Rond het membraan zit een pakking, deze was gescheurd. Rond deze scheur zat wat kit, dus waarschijnlijk was het al bekend. Ik had deze verdamper zelf ooit geplaatst doordat er een probleem met de oude verdamper was. De oude verdamper had ik wel bewaard, en was nog vrijwel compleet. Dus ik heb het membraan uit de oude verdamper gehaald, die zag er een stuk beter uit. En natuurlijk het dekseltje goed vast gezet. Ik denk dus dat het probleem gevonden is.
De vacuumaansluiting van de verdamper heb ik dus ook maar eens open geschroefd. Ik kon de schroefjes er bijna met de hand uit draaien, ze zaten naar mijn idee te los. Achter het dekseltje zit een membraan met aan beide kanten een veertje. Rond het membraan zit een pakking, deze was gescheurd. Rond deze scheur zat wat kit, dus waarschijnlijk was het al bekend. Ik had deze verdamper zelf ooit geplaatst doordat er een probleem met de oude verdamper was. De oude verdamper had ik wel bewaard, en was nog vrijwel compleet. Dus ik heb het membraan uit de oude verdamper gehaald, die zag er een stuk beter uit. En natuurlijk het dekseltje goed vast gezet. Ik denk dus dat het probleem gevonden is.
Volvo 244 DL B21A M46 11-1974 (project)
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997