27 December 2018, 14:59
Dankjewel voor je reactie, ik wist niet dat links en rechts bekeken wordt vanuit de bestuurder.
Vanuit de bestuurder is het inderdaad links!
Ik heb net even gas gegeven en zie niets vreemds. De kleine spatjes zitten ook alleen op de buizen en niet
op het reservoir zelf of de hoofdremcilinder. Nu het wat later in de ochtend is zie ik de spatjes ook nauwelijks meer
(was het ochtendcondens op oude spatjes?). Lastig als je geen ervaring met autotechniek hebt
.
Wat wel opvalt is hoe smerig de motor is, maar dat was hij altijd al, geloof ik. Maar zo vies? Wat ook opvalt is dat
de buis die naar of van het stuurbekrachtigingsreservoir gaat op een bepalde plek onzettend goor is (zie foto).
Ook alles daaronder is vies. Er zit een soort zachter 'jacket' om, die is doordrongen van vloeistof. Het peil is
aan de lage kant volgens mij, maar nog wel boven het minimum.
En anders zou het zomaar olie kunnen zien, het is een behoorlijk vieze bende. Ook de uitlaat lijkt niet echt vrij
te zijn van spatten. Dat zou ook verklaren waarom het even duurt voordat het echt gaat stinken, het duurt even voordat
de uitlaat echt warm is, toch?
Vanuit de bestuurder is het inderdaad links!
Ik heb net even gas gegeven en zie niets vreemds. De kleine spatjes zitten ook alleen op de buizen en niet
op het reservoir zelf of de hoofdremcilinder. Nu het wat later in de ochtend is zie ik de spatjes ook nauwelijks meer
(was het ochtendcondens op oude spatjes?). Lastig als je geen ervaring met autotechniek hebt

Wat wel opvalt is hoe smerig de motor is, maar dat was hij altijd al, geloof ik. Maar zo vies? Wat ook opvalt is dat
de buis die naar of van het stuurbekrachtigingsreservoir gaat op een bepalde plek onzettend goor is (zie foto).
Ook alles daaronder is vies. Er zit een soort zachter 'jacket' om, die is doordrongen van vloeistof. Het peil is
aan de lage kant volgens mij, maar nog wel boven het minimum.
En anders zou het zomaar olie kunnen zien, het is een behoorlijk vieze bende. Ook de uitlaat lijkt niet echt vrij
te zijn van spatten. Dat zou ook verklaren waarom het even duurt voordat het echt gaat stinken, het duurt even voordat
de uitlaat echt warm is, toch?
Grijze 1993 Volvo 240 Polar U9