27 December 2018, 17:42
Ik gok dat de spatjes wegenzout zijn. De motor kan vanaf het kleppendeksel tot beneden zwart zijn van zwetende en lekkende olie en stof, geeft niks.
Op de slang vd stuurbekrachtiger zit een gewicht, tegen trillen gok ik. Al die slangen zijn min of meer vet, en stof plakt eraan. In het olietankje zit nauwelijks verschil tussen het MIN en MAX streepje maar dat is wel belangrijk.
Je kan zo s wat proeven, koelvloeistof is superzoet en droogt op als witte kristallen, remvloeistof ronduit goor en droogt nauwelijks (en kan bijna niet 'ontsnappen' uit het potje, er staat geen druk op).
Kijk alle draden na, ze hebben allemaal een vaste plek in de motorruimte en onder auto. De bobinekabel bijvoorbeeld, heeft een haakje waarmee je m op een remleiding kan klikken, en die hangt nu werkeloos te hangen. Een smeltende draad stinkt behoorlijk.
En anders bel je de Wegenwacht.
Op de slang vd stuurbekrachtiger zit een gewicht, tegen trillen gok ik. Al die slangen zijn min of meer vet, en stof plakt eraan. In het olietankje zit nauwelijks verschil tussen het MIN en MAX streepje maar dat is wel belangrijk.
Je kan zo s wat proeven, koelvloeistof is superzoet en droogt op als witte kristallen, remvloeistof ronduit goor en droogt nauwelijks (en kan bijna niet 'ontsnappen' uit het potje, er staat geen druk op).
Kijk alle draden na, ze hebben allemaal een vaste plek in de motorruimte en onder auto. De bobinekabel bijvoorbeeld, heeft een haakje waarmee je m op een remleiding kan klikken, en die hangt nu werkeloos te hangen. Een smeltende draad stinkt behoorlijk.
En anders bel je de Wegenwacht.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969